fredag 6 april 2012

Glad påsk!




Jag lovar, det är sista påskinlägget nu. Men jag har ju varnat er för påsköverdos... Köpte urblåsta ägg på Panduro som man givetvis enkelt kan göra själv, men... Sedan tog jag fram finservetter och decoupage. Trixet var att få dit hängarna, men superlim fäster det mesta (även fingertoppar!)

- Blått? sägen min man och ler. Jag vet, jag är nog lite inne på det ändå. Trots allt. Och på påskafton ska vi duka med blå eld så det kommer blir fint.

Påsk. Ja, det blir massa god mat, vara utomhus, hoppas på lite sol (medveten om att det ska fortsätta snöa) umgås med familj och vänner som är kvar i stan. Kanske göra lite, lite nytta. Men bara kanske. Och bara lite.

Önskar er alla en fantastisk, lugn och fin påsk med ledighet och massa gott. Och igen, tack till alla er som kommer hit. Ni gör mig väldigt glada.

18 kommentarer:

  1. Mysig blogg du har!! Älskar dina små texter på äggen - love!

    Glad påsk!

    Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Så fint du gjort! Härligt härligt med oväntad färg! Jag påskfrossar gärna, jag kan inte få för mycket. Glad och fin påsk till dig!!

    SvaraRadera
  3. Värsta snygga äggen - så fina! Och heja nu på slutet! Glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Åh, va fint det blev!!
    Blått är flott ;)

    Tack för din söta kommentar hos mig.
    De där tatueringarna tror jag man kan fixa själv.. man printar på OH-papper, sen kan man gnugga av färgen.. Det blir lite mer som gnuggisar alltså...

    GLAD PÅSK TILL DIGK OCKSÅ!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag säger då det. Master of pyssel, måste vara ditt mellan-namn. Hur fint som helst med blått. Dukningen här hemma blir den samma som förra tror jag. Rosa och gult. Go och glad påsk! KRAM

    SvaraRadera
  6. Tjusiga ägg och inte kan det bli för mkt påsk?! Ös på mer vetja ; ) Själv startade jag igår så jag kommer fortsätta ett tag till, siktar nu in mig på snödropparna utomhus medan jag tar sats för att blåsa ur ägg, hade missat det där med Panduros ägg....Glad Påsk,
    Malin

    SvaraRadera
  7. Skönt, du har gjort precis det jag tänkt, både decoupageägg och att överdosera påskinläggen. Nu slipper jag kanske åtminstone det första, det sist nämnda tror jag att jag kör på ändå :)

    Glad påsk på er!

    SvaraRadera
  8. GLAD PÅSK till dig galna fina påskpyslare ! Får se nu om fler små kycklingar kläcks nu i helgen i Älvsjö. Blir det bråttom får ni höra av er, jag och min sambo har ju vanan inne med hemförlossningar!

    SvaraRadera
  9. Vad härligt med blått! :) Fina bilder, hoppas ni får en underbart mysig påsk!

    Kram C.

    SvaraRadera
  10. Överdos -är nog inte möjligt :)
    Fin påsk till er också!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  11. Vad pysslig du är!! Superfint!!
    Men jisses vad världen är liten... helt galet!! Undrar om jag vet vem hon är, är ni lika?
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka urfina påskägg! Glad att jag snubblade in på din otroligt fina blogg!

    Glad påsk!
    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en glad påsk fina du ♥ Vilka jätte fina påskägg du har!

    Stora kramar CC

    SvaraRadera
  14. Anna, äggen , så fina (och väldigt smart att köpa färdiga tomma ägg - även om det är ganska kul att göra det själv. Och barnen fick miljoners pannkakor:)

    Älskar din påsk!!! Kör på !
    Lammprovencale! Åh!

    SvaraRadera
  15. Så fint! Härligt med blått! Vad duktig du är!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Älskar äggen. Älskar!!!

    SvaraRadera