lördag 14 april 2012

När vårkänslorna tar över i master bedroom


Ja, här är det alltså. Den nya pastell-drömmen som får vilken amerikansk baby-avdelning som helst att verka retro-inspirerad. Jag vet inte riktigt vad som hänt, men helt plötsligt adderas det färg i alla våra rum. Är det en del av hormonerna? Eller har begreppet "boa" slagit slint? Kommer jag kasta ut, måla om, köpa nytt och ta tillbaka alla neutrala färger innan vi hunnit fira midsommar. Vi får se... Just nu är vi alla väldigt förälskade i vårt marshmallows-sovrum!


Ny färg på sänggavel kan vilken gravid kvinna i vecka 39 som helst utföra. Så enkelt är det. Recept: tyg, klipp, häftpistol, klipp. Klart. Med ett personligt rekord på 4:45.



Nytt överkast från H&M Home i färgen mintblå (?). Kuddar från Lisa Bengtsson, Mimou och H&M Home. Har ni föresten sett deras 'Set a spring table'-bilder? Föga oväntat faller jag för dukningarna i färg. Som sagt, vi får se om det är en övergående fas eller om det håller i sig.

17 kommentarer:

  1. Åhå - pastellromance - och med all förväntan med minisäng också. Och jag skulle då aldrig klä om en sänggavel i det tillståndet oavsett tidstillgång - respekt! Fin lördag och heja!

    SvaraRadera
  2. Åååå vilken dröm. Ljuvligt, vackert, vårigt, nytt, pastelligt och friskt. Gud så bra det blev. Är lite småkär i din Lisa Bengtssonkudde.

    SvaraRadera
  3. Härligt och pastelligt, blev bra det där. :-)

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att är i exakt samma vecka! Tänk om vi får bebisarna på samma dag, det vore nåt :)

    Väldans fint du gjort i sovrummet måste jag säga, jag blev riktigt kär i överkastet! Undra ja om det skulle passa våra gröna gardiner i sovrummet... Vi har förresten ganska lika gardiner ser jag fast våra är aquagröna. Kanske skulle jag ha ett överkast i den färgen som du har på dina gardiner istället.

    Den rosa sänggaveln är ljuvlig! Jag skulle SÅ gärna vilja byta ut vår sängram i trä mot nåt likande som ni har. Men vi har lite special med sängarna så det är inte enkelt gjort.

    Vad jag gillar er gröna vas på byrån! Lade märke till den häromdagen i bebisinlägget, kul att få se var den stod nu igen.

    Tack det var lite skönt att höra att ditt mått heller inte ändrat sig de sista veckorna, kanske är det inte så konstigt då. De sjunker väl säkert de små rackarna. Igår kväll hade jag så ont nedåt, precis som om bebisen låg och vred huvudet mot nerverna i så det strålade. Hu. Men jag är glad för att man känner att de rör sig. Blir lätt lite nojjig på slutet för jag tycker de rör sig på ett annat sätt då, liksom lite mer svepande rörelser istället för snabba kraftig.

    Sköt om dig nu så laddar vi inför våra maratonlopp! Vilken dag har du önskan om att föda; på dagen eller gå över tiden lite? Jag väntar gärna till 24/25 sådär ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med namn ja... Nä vi har inget bestämt. Tycker det är svårt att göra det innan bebisen har kommit. Men Judit och Valter står högt på listan. Har ni?

      Radera
  5. Men åh. Så mysigt och romantiskt! Underbart sovrum. Så härligt!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. å... vilket fantastiskt vackert och fint sovrum ni har! Nu blev jag genast lite trött på mitt svart-vita och skulle kanske jobba lite på det här med pasteller! :-)

    SvaraRadera
  7. Men du. Lillplutt får ju världens finaste lilla bädd...! Respekt till dig min vän. Som du fixar! Kram Karin E.

    SvaraRadera
  8. 39.... det krymper i takt med att du växer. *trycker på gillar-knappen*
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  9. Tänk vad detaljer kan göra!! Älskar pastell. Vårt sovrum går i brun-grått och jag funderar så det knakar hur man skulle kunna få in färg på bästa sätt. Eller ska det målas om kanske?

    Ser så mysigt ut med bebisängen! Tittade på bilder med Gustav idag från när han var bebis och jag blev helt nostalgisk. Tänk att ni snart blir fyra!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Så fint Anna! Och vad jag gillar I eat cake in bed, kan gissa vems sida den står på haha. Kram

    SvaraRadera
  11. Åh så fint Anna! Fluffigt och mjukt och jag tror att bebisen kommer att trivas så bra där och i sin fina säng! Älskar gardinerna. Så snyggt!

    Ha en härlig söndag!
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Härlig vårromantik där. En bebis i den där vaggan och det kan inte bli finare... Du är duktig du, som kr om sänggaveln med putmage. :)

    SvaraRadera
  13. Det blev SÅ fint! Härligt att se.

    SvaraRadera
  14. Åh underbart fint! Har samma överkast fast i grått. När jag köpte mitt fanns det bara två färger att välja på. Nu finns det så många fina :)

    SvaraRadera