fredag 24 augusti 2012

Det börjar så klart med en inbjudan


Som jag skrev nalkas det ny kategori på bloggen. Dop. Då var det alltså dags för liten Harry att döpas. Harry Erik Valter. Vi gifte oss i kyrkan och döpte Ester i kyrkan, så självklart ville vi göra samma sak för Harry. Det medför att den rastlösa mamman får sätta tänderna i ett mindre, men ack så roligt projekt. Dop-festen. Först ut kommer inbjudningarna som gick i mossgrönt, med inspiration från dopbarnets rum.


Harlequin-mönstrat kort som fästes på ett off white dito med klisteretiketter och finfina snurr-gem från Granit. 


På det färgade kuvert använde jag adressetiketter från Granit. 


Väl vid Postens kassaservice blev jag urlycklig när de hade mina favoritmärken. Kan tyckas löjligt men jag köper alltid på mig av fina frimärken, gillar inte alls att skicka post med fult märke. I-landsviktigt! 

På tal om frimärken måste jag köpa på mig av de nya frimärkena designade av Lovisa Burfitt. De säljs i begränsad upplaga så man kanske ska lägga en order i deras e-shop. Matchande brevpapper och kuvert finns också. Snigelpost, finns det något mysigare?

15 kommentarer:

  1. Jaja, fel kommentar på fel inlägg fick du av mig... Å nu får du den igen fast på rätt ställe.

    Bäst jag går och lägger mig innan jag rör till det här ännu mer :)

    "Absolut I-landsviktigt :)

    Jag vet inte hur många glassar jag har klistrat på mina glasskortsordrar i sommar, självklart ska det vara fiiina frimärken!

    Och fina kort har du gjort också, inte utan att jag blir lite avundsjuk när du nämner rastlöshet. Den har jag inte sett röken av på fyra år, min syrra fick göra våra dopinbjudningar eftersom jag inte hinner...

    Hoppas ni har en rackarns fin helg framför er!"

    SvaraRadera
  2. Vilka fina inbjudningar :) Och Harry är ju ett helt fantastiskt fint namn! Min syster drömmer om en liten Harry i framtiden! Ha en fin fin dag!

    SvaraRadera
  3. Å så fint det blir!! Det är så kul med snigelpost och genomtänkta inbjudningar! Mer sånt.. det är för mycket teknik och latheter överallt...

    SvaraRadera
  4. Vilka ursnygga inbjudning. Det är så himla kul att skicka och få riktiga brev. :) Och frimärken...kul det med. När jag var på Posten häromdagen visade mannen i kassan sina favoriter, foton av kända svenska fotografer. Riktigt snygga de med! Men glassarna är finfina och passar bra i detta sammanhang. Kram!

    SvaraRadera
  5. Mottagarna av dina brev kommer garanterat att bli glada. Älskar när det ligger personlig och spännande "snigelpost" i brevlådan! Och jag måste erkänna att jag också gärna väljer mina frimärken. Har man tur kan de bli pricken över i:et. Och ja, det är absolut en i-landslyx.

    SvaraRadera
  6. Men sååå fina! Blir nästan sugen på att bjuda in till något bara för att få kreera så där fint! :)

    SvaraRadera
  7. Eeh, nej, det finns inte många mysigare saker än snigelpost...hint hint... Jättefina inbjudningskort! Klurar redan nu på våra för höstens begivenhet. Får se vad det blir. Puss och kram

    SvaraRadera
  8. Vad kul att vara ute i så god tid att det blir möjligt att ordna så fint som man vill. Jag brukar liksom komma på det för sent..... Jättefint!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  9. Vilka jättefina inbjudningar!
    Och jag håller med dig ang frimärken, när man väl skickar post såsom inbjudningar så kan man ju inte sätta på ett tråkigt frimärke :-)
    Blev såå glad när jag hörde att Lovisa Burfitt gjort egna så nu måste jag se till att få skicka iväg inbjudningar,,,,hmm undrar just till vad? Får fundera på det :-)
    Kram
    SOphie

    SvaraRadera
  10. Urfina! De här tyckte jag riktigt mycket om. Tackar för fin inspiration inför korttillverkning här :)

    Önskar dig en fin söndagskväll och kanonstart på veckan :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  11. Kan du kanske snabba på den här kategorin en aning? Har nämligen tänkt köra en rip-off! ;) Å andra sidan har vi inte ens bestämt något datum än så det kanske vi borde börja med!

    SvaraRadera
  12. Ser riktigt snyggt ut!
    Lycka till på dagen!

    Kram
    //ANna

    SvaraRadera
  13. Hej! Jag ska ha dop för min son och googlade runt lite och hittade din blogg och dina dopinbjudningar! De är riktigt fina och jag tänkte göra något liknande och jag undrar ifall du gjort hela inbjudan i datorn och skrivit ut eller om det mönstrade pappret är för sig och det vita genomskinliga med texten för sig? undrar hur du gått till väga helt enkelt då de är rackarns fina :) hänger inte riktigt med på vad off white dito är heller hehe, hoppas på svar även fast det var 4 år sedan du skrev detta :)
    Kram amanda

    SvaraRadera