tisdag 28 augusti 2012

Formex och Fabriken




Bättre sent än aldrig. Här kommer de - ta-ta - min favoriter från Formex.

Brickorna ritade av Nadja Wedin, direkt upp på min önskelista. Typ allt i Ferm Livings katalog, som jag näst intill bläddrat sönder. Redan. Inte minst tapeten på bilden. Sjukt snygg.

Anna Ekres fina print på tyg, föga oväntat vill jag ha alla mönster på mig. Mönstade byxor - gärna.  Finfina tejpen från RioRio. Eller typ allt de har i sitt sortiment. Fåglarna i trä från SuperLiving - vill ha! Verkligen. Hur fina som helst i Harrys rum - dock tvärförbjudna att leka med. Bara titta!

Porslinet från House of Rym, här kan man porrsurfa sig genom deras ljuvliga katalog. Och så de bedårande printen från Mini Empire av Jenny von Döbeln och hennes kollega, tillika Barcelona-bon, Veronica Ballart Lilja.

Däremot är jag högst skeptisk till Matteus nya svart-vit-gula porslin. Väl medveten om att jag inte riktigt anammat den afrikanska stilen än (och att nya trender ibland behöver lite tid), så kanske jag ändrar mig. Det får man. Vi får se.

Sen till en annan fantastisk rolig sak!! (och Tack till er som redan hunnit gratulerat mig) 

Tillsammans med härliga Tina ska jag driva Inspirationsfabriken vidare efter überduktiga Annaleena och Camilla. Jag är så klart oerhört laddad, men även lite nervös. Nästa vecka ska jag träffa Tina, IRL (in real life) vilket alltid känns surrealistiskt efter så mycket kontakt. Vi tror nog redan att vi känner varandra, fastän vi aldrig har träffats. På riktigt. Spännande är bara förnamnet.

Så jag hoppas så klart på en extra kreativ och inspirerande höst. För idag tror jag minsann att hösten damp ner på allvar. Friska vindar, nya tag, lager på lager och hög luft. Heja!

16 kommentarer:

  1. Så enormt roligt! STORT GRATTIS! Känner på mig att det kommer bli riktigt riktigt bra. Heja er!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Så himla skoj med er vid rodret! Jag ser fram emot att Fabrika igen :) Och himla snygg bild överst!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, Anna! Grattis till dig! Och till oss medlemmar som får två så duktiga personer som driver Fabriken vidare. :)

    SvaraRadera
  4. Ja, så himla skoj med fabriken! Och Ferm Living är fina grejer det!

    SvaraRadera
  5. Nämen oj så roligt att ni två ska driva Fabriken, det kommer bli fantastiskt!! Tjo ho, vad bra det kommer bli :))

    SvaraRadera
  6. Så kul. Och mega-grattis! I år ska jag också vara med i fabriken igen. Det blev visst ett paus-år förra året efter den där eländiga hösten som var.

    Kram.

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Så kul Anna!! Jag har aldrig satt mig in i det där med fabriken. Kanske ska spana in det ni?

    SvaraRadera
  8. Ett riktigt jättegrattis, kul med dig ifabriken! Tror du passar som fisken i vattnet där!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  9. Jag undrade lite vad som hände med Fabriken. Gillade idén och skickade in några inlägg på tidigare teman osv i hopp om medlemskap... Det var i juni och inget hände... Nu förstår jag varför. Är glad över att Fabriken inte läggs ner utan fortsätter. Hoppas förstås komma med på ett hörn för att inspireras till fina inlägg. Jättekul att ni tar över och kickar liv i Fabriken igen!!!

    SvaraRadera
  10. Åh men vad roligt med Fabriken Anna. :) Jag var liksom aldrig med fast jag ibland hängde på ändå. Får spana in det mer nu! Och kul med mässrapport. Brickorna är riktigt snygga! Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  11. Ser fint ut! Härligt inspirerande hög :-) Kram Elina

    SvaraRadera
  12. Massor av fina prylar. Grattis till ditt uppdrag på Fabriken äntligen ska det starta igen.Jag tycker det var kul med söndagsbilden och tema på tisdagar. Lycka till! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  13. Åh så kul att du o Tina tar över! Yay!! Grattis! :) Vad jag missat saker när vi levt i vår bebisbubbla. Måste läsa ikapp mig.

    Många kramar och lyckönskningar!
    /L

    SvaraRadera
  14. Det här kommer att bli så himla bra. Jag är glad att vara en del av fabriken när ni kör vidare. :)

    Kramar

    SvaraRadera
  15. Åh, vad kul!!! Har saknat fabriken-uppdragen... :) Det kommer ni att fixa galant! :)

    KRAM

    SvaraRadera