söndag 26 augusti 2012

Svart och vitt och svart och vitt

Så kommer augusti och inte ens har jag hunnit säga Formex innan det börjar krypa i mig. Jag vill vända mitt hem upp-å-ner och göra om i varje rum. Inte alltid brutala förändringar, men något färgbyte, möbelbyte, optimalisera förvaringsutrymmena, byta ut min garderob etc. Som om inte det vore projekt nog vill jag ofta tapetsera om någonstans, anordna en fest, resa bort och gärna (!) börja planera jul. 

Ni förstår ju, min man står och blinkar och försöker tappert hänga med i svängarna. Han den stackaren, som fortfarande kämpar med att få trädgården fin (vi hann ju absolut inte med allt i sommar med tanke på hur vi flängde).

Hur som har jag redan börjat klicka hem lite förändring och färgskalan går väldigt mycket i svart och vitt.

Den ombloggade kudden Lappljung fick stå tillbaka för den kvadratiska inka-kudden från H&M Home. Slut i butik, men kvar på nätet. Passade även på att klicka hem lite av allt fint för barn. Jag får hyra släpvagn när paketet ska hämtas ut. Klick-klick på kroken-A också. 

Miniäggen (?) i tyget trådklöver och svartvita Saralisa kommer bli fin-fina kuddar i min svartvita nya samling. 

Min garderob svämmar över av mönstrade byxor just nu. Leopard, kamouflage och snötvättat, men finns det hjärterum finns det stjärterum (japp, jag är från Göteborg) så dessa prickiga får bli pricken över i:et (sista, jag lovar). Efter månader med förstärkt resårmidja och konstiga gravid-lösningar är man värd att handla jeans. N'est pas?

Chanels doft Coco Mademoiselle är en av mina favoriter och nu lanseras Coco Noir, en onekligen supertjusig flaska som lanseras exklusivt på NK.

Pastelliga nagellacksfärger byt successivt ut till höstliga nyanser. Jag hade inte överlevt (jo, det hade jag verkligen, men ändå) all denna omlackering om det inte var för Essies; Good-to-go. Naglarna torkar på 2 sekunder. Jag lovar. Klanderfritt resultat. Bingo! Säljs bland annat här

8 kommentarer:

  1. Så mycket snyggt, och många supertips;) Älskar kudden. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint kollage! Och den där kudden har jag köpt, den är sååå fin!

    Jag publicerade precis ett kollage från min snabbvisit på IKEA och den går i precis samma skala som du är inne på.

    ..och det där överlacket måste jag testa, jag använder ett från Oriflame och det är iofs miiiinst lika bra ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Men du så många fina tips du fick in ett och samma inlägg. Ikea har inte lockat mig riktigt men de där fina tygerna - helt i min smak! :) Och överlacket ska jag spana in även om jag gillar Seche Vites mycket. Några nya nagellack i höstiga färger måste det i alla fall bli! Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, jag känner igen det där med att mannen ej hänger med i svängarna :-D Jättefina tips!

    SvaraRadera
  5. Herrejisse vilken inspo!! Har du slutat amma;-) Jag blev så där galet pigg och idérik då..
    Perfekta tips, blir nog miniägg på både kudde och brallor tror jag...för shit vad vi är värda jeans och brallor och massa andra nya kläder efter preggo-period*2...Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Men åh så mycket fint. Och ännu ett nagellackstips som jag glömde spana efter idag. De där prickiga byxorna är också på väg i ett paket hem till mig! Skulle in och köpa barn-plagg (fick ju en sån där rabatt-kupong nu när man fått barn och det kunde jag inte motstå såklart) och då blev det en hel del klick till höger och vänster både till hem och mig. Är rädd för att även det paketet får tas hem med gaffeltruck eller nåt :)

    SvaraRadera
  7. Uj uj uj Anna, jag ska påskina för min man att i jämförelse är mina idéer nästan inga alls jämfört med andras så han kan bara vara tacksam (och göra som jag föreslår).... :) Nej nej, inte alls liknande taktik som barnens "alla andra"

    Kram Cecilia
    Och lacket måste jag testa, blir galen när mitt överlack pajar hela kalaset!!!

    SvaraRadera
  8. Byxorna har jag provat, men dålig passform för mig så de fick hänga kvar, kudden är beställd ( plus två beige i linne ) och doften vill jag stoppa snoken i...
    japp, nu när hösten kommer ( välkommen BTW, så känns det bra med lite dovare färger. De färgglada kuddarna får åka in i garderoben ett tag.

    SvaraRadera