onsdag 29 augusti 2012

Som Sliding doors, fast utan otrohet och färgat hår


Tusen tack för era gratulationer - det gör mig mer än glad. Ni skulle bara veta. Och på tal om glad.

Småpiff som gör mig glad. Materiella saker jag unnar mig fast jag inte borde. Trots att krims-krams-lådan är överfull och dofterna slutar dofta innan jag sprayat sista sprutet. Ändå gör jag det. Jag spontanhandlar. I butiken - schwish, på nätet - klick-klick. Ogenomtänkt och utan minsta tvekan. Svart bälte i shopping, som min far skämtsamt säger. Någonstans vet jag vad han egentligen tycker. Att jag borde låta bli. Sansa mig.  


Men hur i hela friden ska jag kunna låta dessa bedårande sakerna hänga kvar i butiken när jag blir så kär? När jag vill äga, bära och fylla på den proppfulla krims-kramslådan? Det är precis som om det strider mot min natur. Att låda bli är en utopi. Som ett öde omöjligt att undvika. Sliding doors, ni vet. Fast utan otrohet och färgat hår.


Som när Kicks har 20%. Och när ett lack heter Luxembourg Garden och jag har Paris-längtan utan dess like, då måste jag ha det. Tveklöst. Fast översta hyllan i kylskåpet är fyllt med Bordeaux, Rouge Noir, French Riviera, Beige Bohéme, Midnight Mistress etc,, så måsta jag ha grön Paris-park på naglarna. Om det nu är så nära huvudstaden jag kommer.

Allt detta missbruk. Underbart, alldeles underbart.

11 kommentarer:

  1. Ljuvliga färger och krimskrams. Laster har vi alla så koppla av... Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Känner igen ditt missbruk. Klick klick. Jag handlar fina prylar till hemmet o avundas dem som köper finheter till sig själv. Himlens fina örhängen.

    SvaraRadera
  3. Härligt härligt men farligt farligt! ;0)
    Sköna nyanser, vackra saker!
    Var har du hittat de fina örhängena?

    Kram
    //Anna

    SvaraRadera
  4. Himla fina gröna toner! Väntar in Essies Stylenomics, men får kanske beträda Lorealvägen :)

    SvaraRadera
  5. Jag sprang raka vägen till Åhlens och köpte mig ett Luxembourg Gardens jag också. Det är GRYMT. Hoppsan, ett Hypnotic Red slank visst ner också. ;)

    Vad himla spännande med Fabriken i höst. Då kanske min ansökan om medlemsskap kommer att uppfyllas (fick aldrig något svar ...) ? ;) hihi ...
    Och så ska du få träffa supertrevliga Tina också. KUL!!! Ni kommer att greja det där så bra!!!

    Och du, ikväll bliré ceasarsdressing. Momsfillibubba! Älskar´t! Blire så att jag får åka på rehab med dig så kan det vara värt det, shit pommes vad kul liksom.

    SvaraRadera
  6. Haha, jag vet vad du menar.. även om jag sansat mig lite nu när kassan är mindre i och med mammaledigheten. Men smink, nagellack, smycken, sjalar, bälten... herregud! Jag kan inte sluta! Men det verkar som om du är snäppet värre ;)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Fniss. Jag är precis lika dan som du, men det har jag haft på känn länge. Tänk vad en liten "piff-sak" i påse kan göra en glad hela vägen hem!

    ..och nu har jag blivit Byredo besatt, har från och med i dag, TVÅ i samlingen, men det känns som att du har fler i din samling? ;)

    Kram från hon som inte hinner blogga så ofta just nu!

    SvaraRadera
  8. Clean luktar SÅ gott, ska ner på stan imorgon & hitta en god doft från Kicks:)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. HIhi vilket härligt inlägg;) Tack för kommentaren hos mig, kul att du är tillbaka vännen. Underbara bilder! Kram

    SvaraRadera
  10. Ja nog kan jag känna igen det där lite ibland... försöker sansa mig men ibland är det bara så härligt...och den där lilla känslan av lycka. Osunt jag vet, men ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Å snygga matchningen där!!! Underbar färg den där gröna =)

    SvaraRadera