fredag 27 juli 2012

Det behöver du inte. Du är så fin ändå.


Igår blev jag Gudmor. Igen. Vilket hedersuppdrag. Jag var så klart rörd och stolt. Min fina systerson. Från skrytmoster till Gudmor. Hur fint är inte det?

Ester tog på sig sitt dopsmycke. Som hon fick av sin Gudmor. Finaste. Med namn och dopdatum. Hon la omsorg på sitt klädval, skorna har fått en rejäl omgång i tvättbaljan och håret luktar gott.

- Får jag sminka mig också? frågan hon med stora hoppfulla ögon.
- Det behöver du inte. Du är så fin ändå, säger jag om minns hur mycket man hatade den invändningen. Det handlade ju inte om det.

Vuxna, de fattar ju ingenting.

- I kyrkan, där det är mycket folk, då är det mycket baciller, då måste vi duscha direkt efter, och tvätta händerna. 
- Nej, det behöver vi inte. Det är inte samma sak som att åka tunnelbana, även om det är mycket folk... 


Ester hade många funderingar på detta dop. Och att gå till kyrkan. Fin var hon i alla fall. Och helt osminkad.







4 kommentarer:

  1. Hihi, hon verkar vara en klok tjej den där Ester! :)

    SvaraRadera
  2. Underbara klokheter hon kommer med. Det är roligt att höra hur barn ser på världen tycker jag. Fint smycke och klänningen du bar - ser ju fantastisk ut!

    Creperierna i Stockholm som du nämnde verkar spännande. Tar gärna emot tips inför höstens Stockholmstur (måste dit och hälsa på när senaste kusinbarnet kommit). ;)

    Kul om du är med på månadens moodboard!
    Kram och trevlig helg...

    SvaraRadera
  3. Nä det handlar inte om det...
    Jag har ju en underbart vacker Olivia, femton år och minikvinna. Ja, det är så. Jag ser och förundras och är stolt och lite nervös...
    Jo, till saken. Jag tycker ju att hon är finast utan smink. Alltså, hon sminkar sig inte dåligt eller för mycket egentligen, men min lilla söta fina unge b e h ö v e r inte sminka sig alls. Men det handlar ju inte om det;)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. finaste fina ester.
    hur gullig är hon inte.

    och det där halsbandet. så fint.
    var kommer de ifrån?
    spännande med inspiration.
    (kört fast lite;)

    kram.

    SvaraRadera