måndag 30 juli 2012

Moodboard i juli






Månatligt mood boards på uppmaning av fantastiska Karin A som varje månad visar sin blomsterprakt. Junis presentation missade jag helt, men här kommer juli. Ett ganska knapert bidrag för allt som var vackert och utslaget i maj har nu för länge sedan blommat över och kvar finns, ja, inte så mycket i blom.

Förutom några misshandlade krukor, bärbuskar och fruktträd är vår trädgård mest en grön gräsmatta. På sitt sätt vackert. Väldigt vackert. Men några rosor eller andra blomster beundrar vi över häcken hos grannen. Jag plockade det som "hängde över" på vår tomt och några vila blommor, som förvisso också är väldigt fina. Ett litet collage.

Nästa år ska jag så ringblommor. Vi blev nyss serverade tårta dekorerade med ringblommor. Oerhört vackert och dessutom ätbart. Tänk på alla sommarsallader. Nästa år, då jäklar ska jag planerat som aldrig förr... jag längtar redan.

10 kommentarer:

  1. Väldigt vackert. Detta gillar jag. Blom moodboard. På bryggan? Nästa sommar ja, o än har inte ens augusti börjat. Snart blommar dahliorna. I all sin prakt.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken jädrans rolig ide! Mood-board of the month Yea!

    Ska nog kanske apa efter lite jag med tror jag... Om jag bara kan komma till skott och blogga lite. Jag skrotar ju bara på Insta nu för tiden. Men snart så ;)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Nä, här är det inte heller så mkt som blommar just nu.. Fast det är rätt fint ändå :)

    SvaraRadera
  4. Fint! Men vadå knapert utbud? Jag tycker du fick ihop ett helt gäng fina blomster.

    Vet inte om det är för att jag börjar bli gammal och uppmärksammar dom mer, eller vad... men jag tycker det är så otroligt mycket fina blommor överallt den här sommaren!
    Hmm... jag väljer att tro att det faktiskt är mycket mer fina blommor än vanligt ute, och att det inte alls har något med åldern att göra. ;-)

    SvaraRadera
  5. Ha planerat som aldrig förr? Hjälp! Ska du bo i en filofax då? (Vem tänker filofax när det finns iCal eller vad det heter?) Hursomhelst, en eloge till dig som plockar blommor och lägger på träaltan i vackert mönster med en tremånaders bebis. Det inspirerar, kanske inte till att göra samma sak, men till att hitta tid till kreativitet. Puss, fina!

    SvaraRadera
  6. Ha ha, toppen det där med grannar som har blommor :)

    Vi har en del av dem i juni, men sedan så försvinner det och kvar är allt det gröna, grön matta och gröna blad i träden...hm, åste ändra på det! Hoppas att allt är bra med dig, kram från ett "mullrande" Fjällbacka!

    SvaraRadera
  7. Så fint!!! Det kliar i fingrarna efter att ha en trädgård att odla och plantera i. Ha en fin dag. Kram Elina

    SvaraRadera
  8. Re:

    Hahaha - du är rolig du.
    1. heja heja heja. fast jag tycker du håller bra igång med tanke på 'allt' som du har omkring dig.
    2. rodnar ... (tack!)
    3. verkligen - fartdåre. en stor typ björktrast eller skogsduva.
    4. Jamen du skulle dött av skratt om du såg oss. Och ut ur den lilla röda gammeldags sportbilen (så klart) kliver en snygg man ut, i vår ålder - fan tänkte jag - kunde det inte ha varit en ful gammal grinig-volvo-gubbe !!! hahahahaha ... Och vi trillade mjukt i gräset. Hahaha. Och alla saker som vi tapade ur korgen. Ja vilken syn alltså ... skrattar så jag nästan kissar på mig nu i efterhand. Undrar vad den där mannen tänke: Hon ska nog inte vara mamma hon!!!
    5. ja just ja. synd jag använde dem idag då ... den är lite knepig den #2.
    6. Fartdåren i bilen eller mot rutan? Han mot rutan - han trillade ihop på vår trapp och så tänkte jag NÄÄÄÄ, nu måste jag ta hand om en död STOR fågel också. men så häpp. lättade han. skönt. men vår ruta är pasé!
    7. häpp!

    SvaraRadera
  9. Jättefint kollage tycker jag. Ska försöka ta tag i min variant. Tyvärr ser det lite tunt ut på min altan och i min trädgård. Får palla hos grannarna eventuellt :)

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte dock att det var mycket vackert som "bara hängde över". Gräsmatta är härligt, särskilt när man ha smått i familjen. :) Kul tt du ville vara med. Hoppas du har en fin augustivecka!

    Kramar!

    SvaraRadera