fredag 13 juli 2012

Hem ljuva Hem


Trots att mina fina pioner hade vissnat, var det trevligt att komma hem. Men snabbt förvandlas semesterkänslan till helgkänsla och det gör mig alltid lite ledsen.. Man går igenom posten, städar, tvättar, rensar, vattnar, handlar, lagar mat, diskar, dammar och bäddar. Vips har en dag gått. Addera evighetsamning och en 3,5-årstrots (big time). Vad får man då?


Helgkänsla med en tvist. Hem ljuva Hem. Så om ändå mina doftpioner hade varat för evigt. Då hade jag kunnat trösta mig med sagolikt sniff. Men den enda som mötte mig var torra blad i orangebrun nyans.


Tur att jag säkrat upp med doft på burk. Pink Citron i stor lyxförpackning som heter duga. Tröst-doft.  Luktar fräsch och rosa (?). Inte i närheten av pioner, men inte kattpink heller.

I morgon får vi semestergäster som checkar in på Hotell Sylvan. Då är helgkänslan som bortblåst och aloha holiday, del två!  

4 kommentarer:

  1. Ja, det är ju lite så det är - man slappnar av på semesterresor osv och får betala för det med tvätt/postgenomgång/städning när man kommer hem. :-)

    SvaraRadera
  2. Förstår dig. Det är en sådan skillnad när man är borta och liksom inte KAN plocka, städa och tvätta. Det är semester.

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det där på ditt skåp. Jag är lite kär i den där lampan. För att inte tala om i pionerna. Har också kommit hem till dammande, dammsugande och tvätthögar. Men det har väl sin charm också. Speciellt när man kan använda tvätthögarna som undanflykt till att få vara hemma själv en eftermiddag. Då är det rätt gött.
    Kramar o ha en fin helg med vännerna!

    SvaraRadera
  4. Looking forward to it! ljuset doftar underbart. Inte en pion kvar i trädgården här, men ikeas solcellslampor lyser som sjutton på nätterna. alltid ngt att vara glad för....Kram

    SvaraRadera