söndag 1 juli 2012

Tvåbarnsmorsalugnet - check


Dag för avfärd. Det finns inget som brukar stressa mig så. Att packa. Packa lätt har aldrig varit min melodi. Jag är usel på det. Om jag har svart bälte på shopping är jag däremot en riktig looser på att packa bra. En gång hade jag fem underdelar i väskan och en topp - katastrof. Efter en dag på landet var vi tvungna att lämna den lugna avskildheten för att ge oss in och kriga bland sommar-REA-marodörerna. Som sagt, katastrof.


En annan gång packade jag en perfekt väska till Ester, bara det att jag glömde både skor och jacka. Ja, allt för utomhusväder. I bilen var det ju varmt. Och vi skulle till Göteborg, där det regnar eh.. jämt!  


I går frågade mannen: 
- Vi åker i morgon och du har inte börjat "lägga fram" några grejer än, betyder det att du kommer bli crazy psycho bitch i morgon? 
- Förmodligen, svara jag oroväckande lugnt.  

Förr la jag alltid fram packningen minst tre dagar innan (behöver jag förtydliga att jag led av kontrollbehov big time?). De resterande två dagarna fram till avresa spenderade jag med att glo på min packning. Glo och fundera. Den med den och när den blir smutsig kan jag ta den med den där etc...

Men även på den här fronten misstänker jag ett moget tvåbarnsmorsalugn. Man hinner helt enkelt inte vara perfekt längre. Och det är rätt befriande. Packningen får bli en mich-match av allt. Så länge vi adderar leopard kan man ju matcha allt. Och vi har för mycket med oss. Jättemycket för mycket. Golfklubbor, presenter, barnvagn, ståbräda, dator, kamera, sladdar och laddare som motsvarar en mindre elektronikbutiks sortiment. Det bara är så.

Bilen är full, familjen Taikon ska på raod-trip och crazy psycho bitch är med!

13 kommentarer:

  1. Haha! Rolig du är :) Jag är uppvuxen med en mamma som skrivit tusensidors långa packlistor och lagt upp alla kläder på köksbordet tre dagar innan... Själv har jag relativt bra packkoll men packar alltid för mycket. Men hellre vara på den säkra sidan, eller? Ha så härligt på resan! :)

    SvaraRadera
  2. Just så är det. Allt är ändå kaos. Ner med allt i väskorna helt enkelt. Det man glömt kan man köpa på plats. Ska jag säga som skrev listor en vecka innan vi skulle åka men som ändå inte var klar natten innan vi skulle åka. Nu när vi snart ska hem tvättar jag för fullt på semestern för att slippa tvätta allt när vi kommer hem. Men jag svär på att jag ändå kommer att tvätta om det sen för att bli kvitt den fuktluktande stuglukten. Tvåbarnsmorsa med en släng av tokighet.
    Kram och ha en underbar semester!

    SvaraRadera
  3. Hi hi känner igen det där. Fast här hemma är det maken som har MASSOR om utifall att :)
    Men med detta vädret är det svårt att packa. Regn eller gassande sol....vad vet jag.
    Ha de så gott på eran tripp.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Underbara du - C.P.B! :) Ha det underbart härligt på er er road-trip!

    Jag känner igen mig precis. Brukar gardera mig mer och mer varje år genom att packa extra mycket saker. Vi fick köpa takbox för att få plats med allt och förra sommaren funderade jag på om vi inte skulle hyra släp ;)

    NJUT av sommar-sverige!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, underbart!
    Jag känner igen mig! Har dock blivit bättre på detta i och med att barnen blivit något större, eller är det kanske så att jag överlåtit ansvaret till dem lite mer!
    Men idag, nu för ca en timme sedan kom C.P.B fram här hemma för nu ska här packas upp igen! Och det är inte lika roligt tycker varken barnen eller jag!
    Ha en underbar road-trip!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. :) känner igen mig! Fast jag brukar ställa fram en väska som jag sen duttar i saker under någon vecka eller så. För att sen upptäcka att väskan är full innan jag ens packat några kläder. Sen står man där på Arlanda och checkar in samtidigt som en familj med fyra tonåringar som tillsammans delar på en (!) liten resväska. En väska så liten att den inte ens rymmer vår familjs skor..

    SvaraRadera
  7. Hehehe! Känns skönt ändå att höra att kamera, sladd och dator är med för då antar jag att vi kan räkna med lite härliga inlägg trots att ni är på resande fot. ELler?!
    Trevlig resa och kör försiktigt! Kram //Petra

    SvaraRadera
  8. Crazy Psycho Bitch är välkommen till framsidan och jag kommer inte bry mig om vad du har på dig överhuvudtaget. Du kan få ha Esters korvbralla så länge du ger mig kvalitetstid en masse. Så här lång tid får bara inte passera. Kör försiktigt så ses vi på onsdag! Jag kan ju frångå mitt vanliga välmatchade jag (ironi) och komma sympatiomatchad. Puss S

    SvaraRadera
  9. Total igenkänning alltså. Så bra formulerat. Även makens agerande, detta försiktiga påpekande, som till en 3-åring hur lång tid det är till avfärd etc. För han vet också hur drygt det är med en CPB.
    Peppad av din fina packbild på Instagram har jag nu börjat packa i huvudet, fast det egentligen inte behöver ske förrän i morgon. För vi åker ju inte förrän imorgon kväll. Plenty of time;-)

    Njut av semester!!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Hi hi. Lycka till med packningen då fina goa du! ;)

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  11. Ha ha, tycker dock det lät som om crazy psycho bitch stannade hemma och bara du kom med :)
    Ha det skönt!
    KRAM C

    SvaraRadera
  12. Det låter härligt! Ha en fin semester nu :-) Kram Elina

    SvaraRadera
  13. Haha - jaja, allt som inte dödar härdar ju (och det går ju alltid att shoppa det man glömt)!

    SvaraRadera