måndag 23 juli 2012

Mad Men


Nu har även jag trillat dit. Typ 5 år efter ALLA ANDRA! Mad Men går varm om kvällarna här. Vi beundrar inredningen och kläderna, samtidigt förundras vi över antal cigg det går att röka på en arbetsdag. Herre Gud, vad de röker!

Perfekt med en färsk (för oss i alla fall) dvd-box när vi ändå inte sliter på utemöblerna. Inte heller sliter vi på de nya filtarna som skulle värma oss när solen gått ner. Den fina belysningen från Granit lyser upp hela baksidan. Bara det att där, på baksidan, är det tomt. Öde. Inte en kotte.

Familjen Sylvan sitter nämligen inne. Framför TVn. Och tittar på Mad Men. Ett avsnitt till, bara ett till, å ett sista. Känns det igen?

6 kommentarer:

  1. Så mysigt! Ljusslinga, utemöbler och oanvända filtar låter helrätt. Och så Mad Men. Snygg box till och med! Jag bakade din snabbkladdis med dumlekola i helgen. Fick mycket komplimanger för den. Den är fantastiskt god. Och du, denna gången bakade jag den med mjöl i.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag brukar också vara sen med tv-serier. Ser dom hellre på dvd än på tv, mycket hellre. För det är då man kan komma in i den där känslan när man bara vi se ett till, ett avsnitt till, ett till... Så härligt. Jag har plöjt Mad Men om nätterna må du tro. Hihi, tyckte du tipsade mig om att inte kolla på tv för att tjäna tid. Du är övermänsklig som hinner allt ;)
    Jag har redan sollat bort tv faktiskt, jag sitter hellre vid datorn och surfar/bloggar/läser bloggar den tiden. Tv:n står på men jag kollar inte. Kanske därför jag får kolla serierna på dvd i efterhand ;)
    Tack för din kommentar hos mig, vad glad jag blev!

    Visst är det häftig miljö i Mad med, kläder, och allt. Visst röker de galet mycket. Och dricker. Men kul ändå. Det tog dock nästan hela första serien innan jag var "fast" liksom. Men sen kunde jag inte sluta plöja avsnitt efter avsnitt. Nu är vi på fyran men har inte kollat sen lillebror kom faktiskt. Kanske nåt för kalla kvällar framöver.

    Visst har dessa tre månader gått fort, jag håller med! På ett sätt känns det som man alltid haft lillebror hos oss, på ett annat sätt känns det som igår. Men jag har varit lugnare i mig själv liksom denna gång och kunnat njuta mer av hans utveckling. Har liksom inte känt en massa oro för saker utan mer kunnat fokusera och hänga med.
    Men ack vad trött man är emellanåt när man får dåligt med sömn. Vi har turen att Valter sover ganska bra på nätterna nu. Han har hoppat över nattmålet (eller jag slutade mata och gav honom napp istället...) Nu sover han 9-10 timmar utan mat. Så han brukar äta framåt fem på morgonen. Men dessvärre har jag dålig disciplin och kommer sällan i säng tidigt, så det blir inte så många timmar ändå.

    Usch, hoppas inte Harry fortsätter äta varannan timme. Man är ju inte människa dagen efter då.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ja, det känns väldigt väl igen. "Bara ett avsnitt till, ok ett till, ett sista bara, nej nu är klockan 2 på natten nu blir det sista avsnittet..." :-)

    Vi tittar extremt mycket på serier. Kan knappt minnas när vi såg en film sist, det är bara serier som gäller. Just nu är vi helt inne i Sons of Anarchy. En serie som jag verkligen inte trodde jag skulle gilla (den handlar ju om ett MC-gäng) men ack, så spännande det är just nu!

    Mad Man står fortfarande på listan över serier vi ska plöja och efter dina (och alla andras) lovord så får det nog bli nästa serie vi kör på.

    SvaraRadera
  4. Vi har lånat alla säsonger av Lost och ser ett eller två eller tre avsnitt när det finns tid på kvällarna. Jag borde väl sova när jag får chansen, men det känns lyxigt med lite vuxentid tillbakalutad i soffan. Jag missade den serien helt när den gick, men den är spännande faktiskt. Inga roliga interiörer eller vackra kläder dock, mest blod, svett och djungel. Men de röker inte! =) Puss och kram

    SvaraRadera
  5. *skratt* Känns igen! Här var det True Blood som gick så senaste. Helt galet. Vi satt uppe halva nätterna för att titta och orkade knappt jobba. Nästa gång vi snöar in på en serie får vi nog ha semester... Typ nu då... :)

    Kramar

    SvaraRadera