söndag 15 juli 2012

Mera blått och flera kuddar



I vår blå hörna har det tillkommit två nya kuddar, båda från Ikea. Kudden Emmi land kostar just nu endast 39 kr. Den andra i denimblå hittade jag bland mattorna. 

Den såg så ensam och övergiven ut att jag var tvungen att förbarma mig över den, som den barmhärtige kuddsamarit jag ändå är. 



Fler kuddar. Jag kan snart öppna en second hand butik enbart med kuddar i sortimentet.

Lägg gärna märket till att jag färgkoordinerat mina kokböcker i den suddiga bakgrunden. Jag har alltid undrat, vem tusan färgkoordinerar sina böcker? Förutom de självklara stylister i hemma-hos-reportage, men i övrigt, vem i hela fridens namn hinner med något sån't?

Svaret kom till mig förra veckan. Tydligen kan behovet av att matcha bokryggar drabba vem som helst. När som helst. Och plötsligt står man där. Orange, det bör hamna tillsammans med de rosa.. Så passa er, vem som helst.

8 kommentarer:

  1. Ja du, det kan drabba vem som helst. Speciellt en föräldraledig varelse. Det hände mig flera gånger om. Som jag gick loss.

    Fina kuddar du har där! Jag har fått tygfobi sen jag hittade några äckliga skadedjur i barnens nallar för ett tag sen. Sen bar jag ut alla mattor, soffkuddar och filtar. Nåja, två ynka små soffkuddar fick stanna kvar. Och så två till i fåtöljen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. När barnen gick på dagis (jag veeet att det inte heter så egentligen) så hade de en underbar fröken som alltid sa:
    -Vi ska fira det som firas kan!

    Jag säger:
    -Vi ska matcha det som matchas kan!

    Eller hur!? ;)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Hihi, du är en riktig kuddvän du! Riktigt snygga också.
    Och jo, jag började matcha mina böcker i hyllorna först.. men de var så många så jag orkade inte hela vägen konstigt nog... Så nu är det halvmatchat..
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. *asg* Det har redan drabbat mig! Helt galet faktiskt :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. ...de som inte passar någonstans har åkt ner i en matchande tidskriftsamlare på hyllan. Är man gó eller? :)

    SvaraRadera
  6. hihi, jo du. Det där med att matcha böckerna i färgordning drabbade mig förra året. Då satt jag och matchade alla böcker i regnbågens färger. Jisses. Vilket jobb. Men snyggt blev det!

    Vilka fina blå kuddar. Blått är flott. Väldigt flott.

    Hoppas ni har det fint.
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Oj vad du är flitig och vilken energi du har! Både till mat och blogg och inredningen. Jättefina kuddar. Och färgmatchat, ja... har du tänkt på att det är just kokböcker alltså. Bara kokböcker. Så många så du kan färgkoordinera dom , du är verkligen menad att ge ut en kokbok tror jag! Jag väntar ;)

    Nu ska jag kika efter några bilder på Harry (visst var det Harry???), var längesen jag såg honom nu.
    Kram Linda

    SvaraRadera