fredag 20 juli 2012

Sydd pappersvimpel




Förra veckan sydde jag fyrkantiga snabbvimplar i dubbelsidigt mönstrat papper med kantband till Harrys rum. Hans rum är nästan helt klart nu. Det står tomt, men redo att attackeras när min lilla bebis förhandlas till en knubbig bulldozer som vill ta sig fram själv och ha ett eget rum att härja loss i. Men inte än på ett tag.  han sover i vaggan bredvid vår säng och som sagt, vi njuter av nuet. Av att han är pyttig, vet ju hur fort det går. Det påminner nummer ett konstant oss om.

Så tillsammans med tigerhuvudet, Littlephant-affisch, mjuka leksaker, fina träsaker och en spjälsäng är rummet redo när Harry vill angripa det som är iordningställt för honom.

7 kommentarer:

  1. Så fint det kommer att bli - och njut av nuet. Det går så fort! :) Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  2. Vad himlans fint det låter!
    Och all god mat han kommer att få att ta liksom ... mmm ...

    SvaraRadera
  3. Tigerhuvudet är ett måste, trots brist på bebisrum att hänga det i. Hade det funnits i leo hade jag köpt det på studs ;)

    SvaraRadera
  4. Om Harry bara visste vad som väntade honom i snyggrum så skulle han snabbväxan för att få tillträde:) bäst att du inte visar honom...

    Tigerhuvud har jag köpt! Och gett bort i present. Sörjer nästan att de fina mjukistrofeerna inte fanns då mina kids var mindre. Tur att man får köpa presenter:)

    Kram Tina

    ps. Visst dröjer det av lite väl nu!? Jag är så taggad;)

    SvaraRadera
  5. Fint rum till fin kille. Precis som det ska va. När du suktar med tigerhuvud, vimplar och Littlephant-affish så blir jag givetvis väldigt sugen på att se mer av rummet. Show us!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset, verkar mkt enklare m papper än m tyg!!

    SvaraRadera
  7. Det kanske jag måste prova! Snabbt är kuligare:)

    SvaraRadera