måndag 15 oktober 2012

Barcelona, del 1 (shopping)

Efter mycket tid spenderat i iPhoto och med bildsortering har jag nu delat upp Barcelona i ett par olika tipsrundor. Först ut - shopping. Jag har tänkt att hitta keramik på marknaden, men där gick jag bet. I stället tog en viss kedja hand om hela min shoppingbudget. Jag la nästan alla ägg i samma korg, kan man säga.

Det må vara hänt att Annixen gick i mina fotspår när hon gjorde Barcelona enligt min tipslista, men nu gick jag sannerligen i hennes fotspår när det gällde shopping. Tips-tack! Min shopping kan enkelt sammanfattas med fyra ord, Zara, Sephora, El Corte Inglés och Habitat (mycket ögongodis).


Utan att överdriva kan man säga att det råder feber av djuriska mönster, nitar och kamouflage. Överallt. Dam som barn. Och inredning! Fast där går min gräns. Måhända att det slank ner några leopardservetter, men nitar på kuddarna känns extremt oskönt!

Zara var alltså kedjan som helt klart svalde större delen av min shoppingbudget, men föga konstigt när de har både en ljuvlig damavdelning, dito barn och som inte det vore nog en fantastisk hemma-avdelning. All-in-one-stop-shop.


Pinnar till lilla badrummet i doften Green Herbs. Jag är så nöjd att jag genast börjar inventera vem i min omgivning som åker till Zara-Home-land nästa gång. Men efter några klick upptäcker jag att hos Ellos är det inga som helst problem att beställa min senaste favorit. Säkert även direkt från Zaras egna sida?

Bildkälla: Zara

Jag slog två flugor i en smäll med både nitar och kamou med den här skjortan tillsammans med ytterligare en leoskjal (kan vara bra att ha) och kamou-leggins till Ester. Nu återstår bara att övertyga henne om att detta gröna mönster är precis lika fint som den tuggummirosa höstjackan. Allt behöver ju inte vara rosa!!

Bildkälla: Zara

Besök på El Corte Inglés, detta stora internationella varuhus med smink och doft i entrén som gör att alla allergiska inte kan gå in - orespekt på det,  och på 'smink-heaven on earth' Sephora (som man numera kan besöka i Täby istället) blev det påfyllning av sminkväskan.

Resten av inköpen var i ätbar form.
Fortsättning följer. 

5 kommentarer:

  1. Åh vilka bra tips! Barcelona vill jag så gärna besöka snart!

    Hoppas att du har en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. För 10 år sedan bodde jag granne med Barcelona och redan då spenderade jag mycket av min lön på Zara!

    Ha en fin måndag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Helt i min smak!! Måste kolla in den där kamoskjortan, pronto!

    SvaraRadera
  4. Som jag ångrar mig nu att jag inte sprang vidare och letade efter min storlek, skjortan var såå snygg på dig igår!

    ..och pinnarna, doftar så gott! Hm. Går att beställa alltså, behöver man inte åka ner för att köpa nytt om några månader? Thi hi.

    SvaraRadera
  5. Grönt är ju så himla fint ihop med rosa. Både mor och dotter nöjda kanske :)

    SvaraRadera