onsdag 17 oktober 2012

H som i Harry


Sista veckan på graviditeten var jag i upplösningstillstånd. "Hans rum är inte klart!" Hade jag inte lärt mig någonting? En bebis behöver inte ett rum, han eller hon har ingen som helst glädje av ett rum. Inte på väldigt länge alls, faktiskt. Han eller hon har bara några få behov som alla innefattar föräldrarnas närvaro i form av kroppslig kontakt, ombyte och matning. Och sömn (var som helst går bra).

Han eller hon behöver inga illustrationer inköpta på nätet inramade i Ribba från IKEA, han eller hon behöver inte den rätta nyansen av smutsig mossgrönt med en smula grått i och heller inte någon skön nattlampa, gärna i form av en kanin. Nej dessa önskemål (snarare än behov) infinner sig - om någonsin - mycket, mycket längre fram i livet.

Men den gravida mamman hon vill ändå att det ska vara klart. Och fint. Fint och klart för det lilla livet som anländer. "Klart att han ska ha ett rum!" Så till dopdagen var i alla fall allt i Harrys rum klart. Och hans doptavla, (inspirerade av de hemmagjorda inbjudningskorten) hade jag hunnit trycka och rama in. H som i Harry.

Kan tyckas lite korkat att bränna inlägg nu va? När DIY-temat i Fabriken är i morgon.

5 kommentarer:

  1. Jättefin tavla! Noterar också att Harry bara vägde 30 g mer än Flora när han föddes men var hela 4 cm längre. En lång och ståtlig karl, alltså. ;)

    SvaraRadera
  2. Tavlan är så fin så fin! Och ja, det där med rummet....jag tycker nog fortfarande att äldste sonen bryr sig ofantligt lite. Behoven är liksom fortfarande mest mina. Och han är 16...
    :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh så fint!!! Jag hade inte ens ett rum till tjejerna när de föddes... eller jo, fast det var belamrat med allt möjligt skräp!

    Men som sagt vem behöver ett rum när man är nyfödd? Fast nu är det i ordninggjort.. men troligtvis aldrig klart.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Den är jättefin!!! Och tema barnrum strax... :)

    SvaraRadera
  5. Men en mamma kan behöva! ;-) Inte sant....
    Finfin tavla!

    SvaraRadera