onsdag 31 oktober 2012

Moodboard i oktober


Oktobers skörd. Oktober moodboards på initiativ av fantastiska Karin A. Inte mycket blomster att skryta med men ändå vackert på något vis. Sommaren tunna kläder går mot fodrat, stickat och ylle, Likaså gör blommorna. Vi byter känsligt mot frosttåligt och blomster mot blad.

Silverek, ljung, några gulnade löv och så allt som ska bort. Alla blommor som kämpat mot kylan men nu får acceptera sitt öde. Säsongen är över, välkommen åter.

Några krukor gapar tomma, men pumpan tar all uppmärkasamhet från kruksamlingen så ingen kommer att märka något. Krukorna i plast bör tömmas men hjälp! vad snabbt det frös till is. Jag hoppas att de inte spricker.

De sista pelargonerna fick slutligen säga farväl utan någon ambition om vinterförvaring (en vacker  dag...) och de sista äpplena kvar i trädet fick stryk av natten frost. En ny årstid är här. Vad ska vi kalla den. Kall-hösten. För visst är det väl inte vinter än. Vi får se vad vi säger i november.

Titta in hos Karin (jag förkommer lite, hon har inte hunnit publicera än, men snart så ;) så hittar ni fler bloggar som gör foto av oktobers grönska.

7 kommentarer:

  1. Åh, så fint Anna! Tjusiga blommor och silvriga blad du bjuder på. :) Mer blomster än hos mig kan man säga. Jag har ju ändrat lite på upplägget så att det blir mer variation för mig framöver. Att jag höll ut ett helt år var oväntat (jag lever efter "omväxling förnöjer). :) Kul att du vill vara med! Kram

    SvaraRadera
  2. Åååå och aaaahh så fint. Urfint faktiskt. Och du, jag gillar verkligen din blogg. Big time.

    SvaraRadera
  3. Va mycket du hittade i trädgårn.. Här är det mest löv och ruttna äpplen, kanske inte hade varit lika tjusigt ;)

    Önskar dig en mysig kväll! kram

    SvaraRadera
  4. Fiint, så mycket blommor du har kvar och så finstämmda färgerna blev, snyggt med skivan du lagt dem på.
    Ha en bra start på månaden.
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilken fin moodboard! Tack för din fina kommentar, jag gillar också färgerna:) Bokstaven har jag köpt, den finns bland annat här: http://shop.lillaenja.se/sv/produkter/bokstaver/.

    Hunter stövlar är både fint och praktiskt och de har riktigt bra priser på Country Attire! Frakten tog ett tag, men den är gratis:)

    Hoppas att du får en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera