onsdag 10 oktober 2012

BB, tattoo och maximizer


Är det enklare att uppdatera sin sminkväska utomlands? På något väldigt märkligt sätt är jag mycket mindre snål mot mig själv när det gäller att handlar i utländsk valuta. Speciellt smink, krämer, tvålar etc.

I somras testade jag Diorshow Maximizer, ett serum som man lägger under sin vanliga maskara. Jag tyckte att mina fransar hade blivit helt bedrövliga och spretade likt smala pappalångben-ben. En tragisk historia!

Inte för att jag uppnått reklamens solfjädrar till fransar, men nu behöver jag inte längre böja dem och de mår bättre och ställer sig unisont i ett vackert vågformat led. Tack Dior. I samma veva kan jag varmt rekommendera batteridriven ögonfransböjare, böjer fransarna med värme och ska enligt utsago vara skonsammare och effektivare - jag håller med.


Jag har testat de så kallade BB-krämerna. Diors variant är magiskt, men passade inte min föräldrapenga. Inte alls faktiskt. Garnier gav en allt för blank yta, men nu på resan slog jag till på L'oréals Nude Magique. Plus för solfaktor 12, även om jag personligen hade föredragit en högre valör. Jag är petig när det kommer till underlag men här ger jag två tummar upp. Hepp. Hepp.

Update: Och nej, Creando - du är absolut inget dumhuvud! 
BB (Blemish Base) kräm är en kräm som ska uppfylla hela fem behov på samma gång: jämna ut din hudton, återfukta, korrigera mindre skönhetsfel, ge förbättrad lyster samt skydda huden mot solens skadliga bieffekter. Kortfattat är BB kräm en dagkräm med solskydd, primer och foundation i ett.


Nya krämögonskuggorna Color Tattoo från Maybelline har det skrivits om flitigt på olika skönhetsbloggar, och den är precis lika bra som det sägs, om man gillar krämskuggor. Det gör jag. Färgen 35-on-and-on-bronze är prefekt om man gillar guldbrunt och det gör jag. Det med. På kinderna krämar jag på med YSL, crème de blush. Kräm de la kräm.

Det var nog allt. Over and out från dagens sminktips.

3 kommentarer:

  1. Fråga från ett riktigt dumhuvud; BB-krämer?? Va?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Perfekt med ögonskuggetips! Skall testa just den som du rekommenderar - gillar också guldbrunt.

    SvaraRadera
  3. Härligt med sminktips:-) själv använder jag Garniers BB kräm. Var förresten med i Expressen ang detta i mån:-) är du nöjd med loreals? Ska testa denna oxå tror jag. Dock vill jag gärna ha högre spf oxå.
    Ha en fin kväll.
    Kram Kristina

    SvaraRadera