torsdag 25 oktober 2012

Tema barnrum


Det är tema barnrum i Fabriken. Harrys rum står klart men används högst begränsat. Men jag njuter av att ha det klart och när han väl flyttar dit är det väl dags att göra om igen. 

Hans rum är extremt litet och då menar jag verkligen pytte. Det ryms exakt en hylla, en spjälsäng och en byrå. Givetvis har jag redan öst på med vimplar, lampor, djurhuvuden och tavlor. Jag lever under devisen att i ett barnrum ska man maxa! Ju mer desto roligare! Den här gången var jag helt bestämd när det gäller färgval och om ni minns var önskemålet sobra toner skalan grå-grön. Just färgvalen är jag mycket nöjd med och på sikt önskar en nya byrå och en Stringhylla på väggen. Maxa!

Nu fylls rummet av detaljer med presenter från hans födsel och dop. Som huvudet. Det stora tigerhuvudet från Sprall på plan 2 i PUB-huset. 


Och så födelsedagståget i softaste pastellfärgerna och nallarna och filtarna - alla stickade för hand. Och sparbössan, i absolut härligaste färgen. Korten i samma färgtema som hans doptavla och inbjudningskorten, även samma toner som lampskärmen med träkulor på textiltråd jag visar bild på i dagens inlägg i Fabriken. Även pappersvimplen går i samma dova gröna färg.

Ta en titt just där för idag är det fullt med inspiration på tema barnrum.

16 kommentarer:

  1. Jag älskar de där djurhuvudena :-) Och vilken härlig färgskala! Vi har också lite "smutsiga" färger i barnens rum. Lampan med träkulorna var jättefin, och tåget, varifrån kommer det?

    SvaraRadera
  2. Djurhuvuden i plysch vill jag också ha.
    Men nu känns det lite försent. Kanske kan ha det själv precis som kaninlampan som jag snart få ta över ;-)

    SvaraRadera
  3. ÅH så fint Harry har i sitt rum! Där kommer han trivas! Åh dopkorten är så fina, vi håller på att fixa inför vårt dop & jag skulle behöva lite tips, hur gjorde ni era?

    Ha en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Helt lovely, älskar pastell!

    Ha en fin dag,
    Catta

    SvaraRadera
  5. Harrys rum är verkligen fint. VERKLIGEN!
    Du kan du Anna ...

    Önskar er en fina dag.
    Och glöm inte att krama varandra, allihopa, lite extra idag. Just idag.
    u.

    SvaraRadera
  6. Superfint, hälsar en trogen läsare som är dålig på att kommentera! Jag blir extra glad (förstå mig rätt) för att se bilder på SMÅ fina barnrum då vi planerar att bygga om vårt barnrum till två, och de kommer att bli små! Man får väl helt enkelt acceptera att de stora byggena får ske i vardagsrummet ;-)...
    Tack för en fin och inspirerande blogg!
    /T


    SvaraRadera
  7. Så lycklig lille Harry kommer att bli när han flyttar in. Älskar djurhuvudet. Och en String blir perfekt. I små barnrum passar set perfekt m Stringhyllor och arbetsskivan till. Då får man två möbler i en. Liksom. Det känns ju nästan ekonomiskt..!
    Älskar ditt maxa-tänk! Jag är inne på samma linje i barnens rum. Kram!

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Uma är ju snart fem år och jag bara väntar på att hon ska börja leka på sitt rum men oftast ser vårt vardagsrum mer ut som ett barnrum, och allt från dockskåp till keyboards i plast bärs nedför trappan till vardagsrummet...:-)
    /Maria

    SvaraRadera
  9. TACK ska du ha för tipset angående inbjudningskorten:)

    Hoppas att du har haft en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  10. Underbart barnrum. Älska tigerhuvudet, kanske måste bli en 1-årspresent till Vera!
    Tack för inspirationen! :) /Elin

    SvaraRadera
  11. Oj, nu vaknade ångesten i mig. Min O som snart fyller två har ett eget rum, men en så länge bara tapetserat och några lådor leksaker där inne. Sover fortfarande med mamma och pappa... Phu.. jag borde verkligen ta tag i mig själv och ställa iordning rummet så att han kan flytta in snart.. stackarn.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kanske inte så stort, men vad spelar det för roll när det är så fint?! Älskar verkligen färgvalen!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Så fint! Och smart att välja dova toner. Det är ju det kuriga med barnrum att de både ska inspirera till lek och fantasi och också vara ett rum de kan koppla av och vila i. Ofta glömmer vi det.

    SvaraRadera
  14. Å så mycket fint!
    Trevlig helg!
    KRam Linda

    SvaraRadera
  15. Men du vilket fint rum! Tigerhuvudet, bara älskar!

    Min vecka har varit lite galen så jag fick släppa tanken med att hinna med ett inlägg, men det kommer nog ett i efterskott. Nu ska jag läsa vidare om Barcelona, har lite att läsa ikapp. Stor kram!

    SvaraRadera
  16. Vilken snygg färg det är på väggen! Vilken NCSkod valde du till slut? Funderar på ngt liknande till min sons rum.

    SvaraRadera