söndag 7 oktober 2012

Söndagsbilden #40




Söndagsbild till söndagsbild. En vecka går snabbt, speciellt när man reser ut på måndag och kommer hem på torsdag. Hemma lagom till fredagsmyset. Förra söndagen visade jag trädgårdsprakt från Zetas helt ovetande om vilken förträffligt bra vecka jag hade framför mig. Nu ligger den i minnenas bank och svalpar. Osorterad.

I ett av rummen står en tom resväska, tvättkorgarna är fulla och i skåpen ligger paket som ännu inte levererats. Datorn är full med oredigerade bilder.

Jag sa ju att kundkorgen inte var allt jag glömde.

"Pengar och passen är med - då kan vi åka!" säger jag till taxichauffören i måndags klockan 4:45 (!!) Väl på Arlanda tar jag fram mina pass i skinnfodral, ett rosa och ett orange. Sådär! Öppnar Harrys pass, och sedan... Esters. Panik! Var är mitt pass? Hur kunde det här hände?!

Killen bakom disken ser på mig och flinar. På en sekund hinner jag tänka alla svenska svordomar plus några könsord, pulsen går upp på max och stressrosorna blomstrar på min hals. Han ler igen. "Jag har glömt mitt pass", viskar jag till min syster så att mannen som ler inte ska höra. Hon tittar på mig som om jag är en idiot, vilket jag i detta fall verkligen är.

"Ehh... Jag har med mina två barns pass, men inte mitt, fast bara ett barn är med, det andra är hemma... tillsammans med mitt pass..." säger jag och verkar förmodligen helt lost in space. Han ler fortfarande. Stressrosorna och alla könsord visar sig vara helt obefogade. Det går lika bra att resa på giltig legitimation. EU-anpassning.

Fler bilder från resan, några måste-tips och lite shopping show-off visar jag senare i veckan. Idag är det söndagsbilder i Fabriken, så där finns garanterat massvis med fint där idag.

5 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Det låter ju fantastiskt skönt. En paus från höstrusket.

    Väldigt fina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skämtar du?! Glömde du passaet!? Jag hade dött på studs om det hade hänt mig. ;)

    Men skönt att det löste sig. Alla säger ju alltid att man kan resa utan pass inom EU men jag har aldirg någonsin vågat tro på det. Verkar visst som att jag hade fel då och att det faktiskt funkar.

    SvaraRadera
  3. Vilken panik att glömma passet! Varje gång jag skall ut och resa drömmer jag alltid att gör glömmer mitt pass och vaknar i panik. Skönt att det löste sig trots allt :) Liza

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken panik! Skönt att det gick bra ändå.

    SvaraRadera
  5. Usch det där är jag alltid orolig för. Men skönt att veta att det löser sig ändå (när man flyger inom EU). :) Ser fram emot att läsa mer om Barcelona här i veckan. Kanske kan det råda bot på lite reselängtan! Kram

    SvaraRadera