söndag 9 december 2012

All I want for x-mas is you


Förr sparade jag pakerinslagningen till dagen innan. Ett berg av paket skulle lackas och rimmas. Jag tände ljus, drack glögg med tv på i bakgrunden. Sedan några år tillbaka tycks den tiden inte riktigt finnas just kvällen före. Uppesittarkväll, rimstuga och tomteverkstad får helt enkelt byta plats med någon av de andra dagarna som inte börjar på siffran 2.   


Redan nu samlar jag på mg saker till göra-paketlådan. Röda klisterhjärtan, snygg pappersaskar, silkespapper och vackra band. Sen har jag hittat hårda pappersark i metalliska färger. Idealiska för att vika egna askar. Busenkelt och fint.


Egna etiketter i Indesign skickar jag på vanlig fotoframkallning, går givetvis lika bra att göra i vilket textprogram som helst. 

Och å tal om rim finns det ett flertal som passar allt klappar typ "Den här tror jag passar dig bra, de va ialla fall va tomten sa." På julrim.nu hittar ni fler nödrim. 



Och så alltid, vitlera-dekorationerna i tvinnade bomullsband.  



Eller både och precis allt på samma gång. 

Detta får bli mina bidrag till Fabrikens söndagsbild. De är ju bilder, och det är söndag. Söndags-bilder. Fler fina bilder hittar ni som vanligt här.

12 kommentarer:

  1. Jättefint! BLir sugen på att göra schnygga paket...
    Ha en fin vecka!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Bra inspiration nu när det närmar sig!

    SvaraRadera
  3. åh vad mycket fina tips .. ...Tack!

    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Fy sjutton vad bra du är! Och händig! Och smart! Och snygg!

    Kram Eva (som bara är väldigt väldigt trött...och lat)

    SvaraRadera
  5. Fina paket!! Jag älskar fina paket!! Har inte bestämt mig ännu hur mina ska se ut i år;) Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Åh, jag drömmer om en kompisjul när vi sitter på uppesittarkvällen och pysslar paket och dricker glögg och pratar om livet. All I want for Christmas is a letter from you... Så längtar jag till januari också när vi får lite kvalitetstid. Äntligen. Puss

    SvaraRadera
  7. Anna Anna Anna vilka vackra paket. Passar inte detta inlägg till torsdagstemat om en o en halv vecka..?

    SvaraRadera
  8. Åhhhhh, så fina paket! Och duktiga du som börjar nu. Jag säger det varje år till mig själv "Kicki, du kan inte vänta till kvällen innan, eller natten innan som det blir. Skärp till dig för sjutton". Men jag är helt säker på att jag sitter där i år igen. Vid 03:00 med rödsprängda ögon som går i kors. Och förbannar min urusla framförhållning.... Blir ju någon slags tradition det också :)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Men åh. Vilka underbart vackra paket!! Tusen tack för all inspiration och att du delar med dig. Härligt inlägg!

    SvaraRadera
  10. Hej! Var kommer det fina paisley-mönstrade pappret ifrån? Eller är det färdiga askar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Visst är det fint! Det är färdiga askar från indiska, som jag tyvärr köpte förra året. /Anna

      Radera