lördag 1 december 2012

Hälsan, kärleken och de där andra viktiga sakerna


November har passerat, en månad jag brukar ha svårt för. Den kändes inte alls så grå som den brukar. Inte på långa vägar. Jag antar att livet bjöd på massa ljuspunkter så att jag slapp våndas över den annars så grå (och upplevt långa) månaden. Det finns ju så mycket fint att vara lycklig över, ibland helt självklara saker, men ändå. Självklara saker kan vara nog så viktiga. Ibland de viktigaste, såsom hälsan och kärleken.

Att ha fått två barn. Att ha fantastiska vänner som bryr sig om en, och som man får bry sig om tillbaka (lika viktiga de jag har förmånen att träffa ofta som de jag träffar allt för sällan). Att ha ett hem (inte bara ett hus) att komma hem till. Att få vara frisk. Att få leva med den man valt, och blivit vald utav.

Att ta saker för givet ska man verkligen kunna göra. Det kan till och med vara oerhört befriande, men ibland slås jag av "what if" känner jag mig obeskrivligt ödmjuk och tacksam.

Att fokusera på allt man har och inte på det man (tror att man) saknar. Vara lite här och nu. Skratta mer. Det ska jag tänka på det lite oftare, bli lite bättre på. Det osar nyårslöfte, men sådant har jag slutat med för länge sen. Från och med idag. Den 1 december. Varför inte?

Försöka i alla fall.

5 kommentarer:


  1. Kram på dig!! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Ja, varför inte!? Jag säger inte emot på en endaste punkt. Tvärtom. Som om det var jag som skrivit ... :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland fokuserar man på fel saker, men det är alltid skönt när man hittar tillbaka till det verkligt viktiga...Ett jättefint inlägg. Anna

    SvaraRadera