torsdag 20 december 2012

Följetong på temat inslagning (2 av 2)


Eftersom jag lovade del två i denna följetong kommer här mina favoriter i den beige-blå-vita skalan. Det röda kändes ju kul, men... Färgfobi, kallade någon det nyligen. Inte mycket till färgklick under granen alltså, men desto snyggare i knät.

Känner jag oss själva rätt, kommer granen inte ha några problem med paketens spretighet. Man lär inte se skogen för alla träden, om man säger så...


Det finns så mycket fint att garnera paketen med. De där framkallade små budskapen och fjädrar blir ju hur festligt som helst. Vem har sagt att fjädrar hör påsken till? Sidenband, tillsammans med silkespapper är ännu en lyxförstärkare och något jag alltid har hemma och alltid köper hem mer av.


Den där lilla asken - kul och busenkel. Titta här.


Den större, lika busenkel den, har visat sig användbar om man vill ge bort macarons, men kan göras i alla tänkbara storlekar och former. Bra för de där knöliga paketen om man inte vill vika påse.



En kasse från mitt första julbesök på IKEA var helt försvunnen. Spårlöst borta. När jag tillslut hittade den var de grå tygdekorationer största lyckoruset, passar perfekt på de stora paketen.

Jag fortsätter att stryka saker från listan i rasande fart, men helt utan stress. So far so good. Tidsplanen håller och pulsen är lugn och stabil. Köpt nytt julporslin - check, köpt mig en duk - check, lagat julgodis - check, sett sista säsongen av Mad Men - check, handlat - check, check, check.

I Fabriken fortsätter tomteverkstad'n för fullt. Som tur är har jag fortfarande flera paket kvar att slå in, så det går inte att stryka från listan än. Tur det. För nu lär jag få en massa ny inspiration i Fabriken, och man ska ju spara lite av det roligaste till sist. 

10 kommentarer:

  1. Wow så snyggt, bra jobbat, gillar både del 1 & 2. Fast kanske 2:an mest =)) fjädrarna på paketet var ju fantastiskt fint!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Om det röda skrev ja gju tjusigt som tusan, så om detta får jag väl skriva tjusigt som miljonen. Eller nåt... :) Ännu tjusigare, med andra ord.

    Och kulorna för en tia... hmm... annars brukar man sura för att man är för sen, men denna gång verkar det som jag får sura för att jag va för tidig. Attans!

    SvaraRadera
  3. Alltså. Hur snyggt får det bli egentligen? Tokfina paket!

    SvaraRadera
  4. Åh, fint! Gillar alldeles särskilt det där paketet med fjädrar. Så himla snyggt! Och vad mycket du prickar från listan. Kanske orkar jag med julgodis i helgen...tv lär det dock bli massor. :) kram igen!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt! Tror jag måste ta med mig lite sånt brunt papper hem från jobbet idag ;-)

    SvaraRadera