tisdag 18 december 2012

Rocky Road ch Mozart

Idag har vi bakat praliner. Härliga Blogg-Petra och jag. Vi var ense om att tre till fyra sorter borde vara möjligt, med paus för lunch. Samtidigt skulle vi också mata och underhålla två bebisar och allt detta mellan hämtning och lämning av storasyskonen. Vi är dessutom båda ganska roade av att prata, men tjejer kan ju göra två saker samtidigt, eller...

Innan vår date googlade jag recept och hamnade här, blev medlem och fick tillgång till sjukt många recept. Bara i kategori julgodis, erbjöds 2234 stycken. Jag älskar att bläddra i fysiska kokböcker och tidningar, men när jag söker ett specifikt recept sitter jag nästan alltid framför datorn.


Jag fastnade givetvis i receptläsningen, som så många gånger förr. Vad sägs om Rocky Road cheesecake? Kanske aningen mastigt efter julbordet, men det finns ju andra kvällar.

Från Matklubben gjorde vi faktiskt egna Mozartkulor. Hur proffsigt låter inte det?

Utöver det vanliga traditionella på julbordet är jag sugen på att göra något "lite extra". Kanske sillbakelser eller något annat. Har ni några förslag? Även om jag tillhör den traditionella och favoriserar lax i alla de sorter är jag sugen på att addera något nytt. I all sin enkelhet. Så klart.

Mer om dagens pralinbak visar jag när hela härligheten har stelnat, provsmakats och betygsatts av en opartisk jury.

6 kommentarer:

  1. Det där såg ju fantastiskt gott ut!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Haha, tror jag är lite arbetsskadad, Mozart!!! Tänkte inte i första hand på godiset, men det lät ju väldigt gott!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Men du så roligt ni måste haft idag, vilket upplägg!! Jag kommer på fler och fler teman för kommande bloggträffar, godistillverkning, papperspyssel, smyckestillverkning...eller bara bubbel&babbel :))

    SvaraRadera
  4. Rocky road cheesecake lät verkligen gott. Det finns så mycket man vill prova men det går ju inte med allt. Jag gillar också böcker mer än att söka allt via nätet

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Låter som om ni hade en riktigt rolig och god dag idag! :D Kan tänka mig att ni hade mycket att babbla om. Jag hade trivts bland mozartkulor och annat gott. :) Har inte kommit så långt när det gäller matfunderingarna inför julen. Vi kör mini-jul i år (blir ju så när man är få och firar utan barn) men jag tänkte testa att göra egen sill och någon god sallad till skinkan (tänker mig något med granatäpple). Sillbakelserna låter också spännande! Kram

    SvaraRadera
  6. Mums! Jag gjorde ingefära- och limemarinerad lax till jul härom året som blev himla smarrig, men då är jag ju ganska förtjust i "rå" konsistens på lax :-)

    SvaraRadera