söndag 16 december 2012

Tredje Advent


Det går snabbt nu. Raska steg mot den 24e. Tredje advent och bara en vecka kvar till förberedelse. Jag googlar godisrecept, slår in klappar, fnular på de sista paketen och pyntar fullt ut. Jag har börjat skriva listor. Inser att jag bara äger en tomte, om man inte räknar de som skapats under dagis tak. Den största samlingen bosatta i Esters rum. Hon ääälskar julpynt. "Det är det bästa jag vet, förutom snö och korv med bröd"..


Men idag, efter kalas och glöggfest är jag trött, men tacksam. Tacksam över det mesta. Vänner, man, barn och rent vatten. Tittar på slutspurten av Musikhjälpen och känner mig blödigare än vanligt. Femte året. Jag är stolt och berörd. Grinar lite. Tänk vad mycket lite kan göra! Och över 100 stycken i Blogghjälpen.

En minut kvar. Jag sitter klistrad.

Musikhjälpen 2012 är snart över. Nu räknas slutsummas och de spelar Gangnam style. Vilket engagemang! Om man vill fortsätta kampen för att barnen i slummens har rätt till rent vatten kan man sätta in bidrag på bank-plusgiro 90 1950 -6 och märka sin insättning med Musikhjälpen.

I Fabriken finns idag fullt med fina söndagsbilder. På torsdag blir det paket-tema, det vill man inte missa.

2 kommentarer:

  1. Såååå nyfiken: vad sa N om granen? Godkänt?

    Ska läsa på röda ljuset imorgon ... Ingen favorit, i alla fall! Vad finns på Åhléns? Vill jag veta?!

    Sov sött!!!!!!!

    Ps. Tänk att du tjuvtittade. Hihihi! Säkert du gillade???

    SvaraRadera
  2. Klart att du får, kul att du gillade mitt pastell-inlägg! :-) Ha en fin Måndag.

    SvaraRadera