måndag 7 maj 2012

En från dig och en från mig


Det här med presenter är viktigt för mig. Jag vill fira allt. Och få presenter och ge presenter. Lika viktigt, lika kul. Presenter ska vara fint inslagna, efter sina förutsättningar. Det viktigaste är inte att det blir bra, eller rätt, det viktiga är att någon tänkt till, ansträngt sig lite. Som min man. Han är, låt säga GRYM på presenter. Om jag har svart bälte i shopping har han svart bälte i presenter. Efter att jag fött Ester fick jag en jättefin present, en sk förlossningspresent. 


Men sen tänkte jag, det här är andra barnet, förvänta dig inte något nu. Det kanske är nu jag ska slå till på en present till honom tänkte jag (för det ska Gudarna veta att det inte är speciellt kul att stå bredvid en födande kvinna - hua!) Så blev det inte, däremot köpte jag en present till mig själv. I fall om att. Så slapp jag bli besviken. En gul Raw Shopper från Ceannis. Detta kan vara 'Den perfekta väskan' på sommaren. 

Men det visade sig vara helt i onödan. Av mannen fick jag ett par bruna gummistövlar, samma dag, på BB, i ett stort härligt paket. Häromdagen kom han hem med två papperspåsar. Fler presenter. Ett doftljus och tunna skivor pata negra. Jag säger då det, han kan han. 

Något som också får mig att le är till exempel när någon (låt oss kalla honom mannen) kommer hem tunna skivor saftig, nötig och alldeles underbar lufttorkad skinka när man har gått och längtat i nio månader.   

11 kommentarer:

  1. Du får vara rädd om din fina man! Jag tror man måste vara född med den talangen - inkänning är något man måste vara utrustad med.
    De män som finns i min värld saknar den gåvan.
    Får man en motorsåg i 30 års present säger väl det allt!

    De gånger jag fött barn har jag varit tvungen att slinka in på Ica innan hemfärd för att fylla upp de tomma kylskåpet. Inget fång rosor som väntat innanför dörren heller.
    Så vill jag ha något blir det gille att köpa det själv!

    Hade jag nyss fött barn hade jag också skämt bort mig med en gul väska.

    SvaraRadera
  2. Men lägg av!!! Inte illa, inte illa alls.
    Guldstjärna till Nicke.
    Men du.....den gula var inte onödigt. Jag ääälskar min och använder den varje dag. Förutom när det regnar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, underbart! Vilken man du har. :) Min är inte så dålig han heller på att ge presenter... men jisses din man är ju fantastisk. Så gulligt!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Wow!! Kan du be honom tipsa Jesper ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar honom, mannen mycket. Han verkar vara expert på presenter och även med tanke bakom.

    Sedan så gillar jag dig MYCKET!!! Sina tips var som ett paket presenter det med!! Tack snälla du! Som vi ska mysa på en massa takterasser nu. Kall cava eller en drink och ljumma vindar där uppe på taken...det kan väl inte vara kallt nu?

    Stor kram!!

    SvaraRadera
  6. Vilken man du har. Håll hårt om honom. Och vilken väska du köpt. Håll lika hårt i den.

    SvaraRadera
  7. Jajajaja, mannen å mannen å mannen...

    Hm... :|

    Min köpte just en burk cola till mig, trots att jag är en tjockis. Är det en fin gåva? Jag rapar ett - Brrrja

    :)

    SvaraRadera
  8. Värsta snygga väskan ju! Den hade jag med köpt till mig själv om jag var du. Kram S

    SvaraRadera
  9. Det är du så värd. Både väska & en så fin make!

    SvaraRadera
  10. Herregud vilken man! Jag vill ju för allt i världen inte byta ut min man men hade gärna sett en förbättring när det kommer till det här med presentköpen. Det skulle kunna vara bättre om man säger så.

    *Funderar nu på om jag ska lägga "paddan" lite nonchalant framför honom med det här inlägget uppe och gå på toa eller nåt. Han plockar garanterat upp den när jag går...*

    :)

    Kram fina du - du är värd varenda fin present du kan få och även din fantastiska man!

    SvaraRadera
  11. Å vad fint! Både fint gjort av mannen och även fina presenter i sig!!

    SvaraRadera