onsdag 9 maj 2012

Golden spoon


Jag sa ju att jag glömmer och gömmer saker. Som ringen. I går hittade jag 500 kr. I ett kuvert. Och jag vet precis vad jag tänkte när jag la det där. "Vilket smart ställe!" Så nu har jag bestämt att jag ska köpa mig något riktigt onödigt, eftersom pengarna bara dök upp som gubben i lådan. De får absolut inte gå till kaffe på stan eller en halv matkasse. Nope, något riktigt efterlängtat... tänka-tänka..


Minns ni bakluckeloppisen i Kurvan? Där jag fyndade rådjurshornen från Åkersberga? Jaha, ett annat fynd hos mig själv är dessa guldskedar, som jag köpte för 50 pix på samma loppis. Givetvis hade de fallit i glömska men nu åker de fram. Oj, vad glad man blir av lite guld till frukost.

Funderar vidare på dagens fotoutmaning. En daglig rutin. Svårt.  

8 kommentarer:

  1. Det var ju ingen dum överraskning med 500 spänn bara så där - hitta dig något fint! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vill också hitta en femhundring någonstans. Finns en chans att det finns en. För jag är som du. Glömsk. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Jag är precis likadan. Stoppar undan pengar och annat på "smarta" ställen. Eller bara lägger ifrån mig på nåt konstigt ställe för att jag just då var tvungen att göra en brandkårsutryckning och hjälpa ett barn i nöd. Och sen glömmar jag. Det är ju lite lycka när man sen hittar det borttappade. Klart du ska köpa dig nåt fint!
    Jag har små loppisfyndade guldiga dessertgafflar som ser ut som dina skedar, de förgyller verkligen fikastunderna :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Morgonstund har guld i mun....haha.
    Kännde bara att jag ville skriva så. Knasig!!

    Jag fick något liknad av min mormor när jag flyttade hemmifrån. Men de blev så fula efter ett tag. Så det åkte i soptunnan. Nu när jag ser dina ångrar jag mig. Kanske det fanns hopp för dom ändå. Kanske jag skulle putsat upp dom. Men just då trodde jag att det inte gick. Hm..undrar om det går?
    Nå väl....ser riktigt lyxigt ut med guld till frukost ;)

    Kram MAlin

    SvaraRadera
  5. Men hallå! En bonusfemhundring bara så där! :)
    Klart att du ska köpa något onödigt för den! :)

    SvaraRadera
  6. Åh unna dig nu något riktigt onödigt och visa oss sen vad det blev ;) Jag tycker alltid det dyker upp pengar i fickorna på jackor man inte använt på ett tag.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag vet vad jag hade gjort. Klickat hem en massa finheter från Mokkasin. Tex de japanska ballongerna och nån fin skärbräda från Mini Empire och några finkort. Eller kanske en liten prickig bebisfilt? Klick klick klick. Kram!

    SvaraRadera
  8. Dessa var riktigt fina - klart du ska använda dem!!

    SvaraRadera