torsdag 17 maj 2012

Skepp O-hoj seglarvänner


Det är något med den här årstiden! Jag vill klä mig själv, mina barn och min man i randigt. Gärna 
marint, rött och vitt och det är ju knappast någon slump att butikerna är fyllda av just dessa färger och kombinationer varje vår vid den här tiden. 

Röd och vit-randig tröja, 129 kr, randiga shorts, 249 kr med guldknappar, klänning, 399 kr, med ränder både på längden och tvären och espandrillos till fyndpris 79,50 kr!! Armbanden, 79,50 kr finns i flera fina färger, allt från Lindex som erbjuder fri frakt i deras Online shop tom 10/6 vid köp över 400 kr. 

Jag äter vita linnen till frukost på sommaren. Mitt favorit är ett baslinne från H&M.

Men halsbandet, mina vänner, halsbandet med lilla hjärtat och två bokstavsberlocker kommer från Little U. Inne hos härliga Ulrika kan man nu vinna ett stycke smycke! Men tävla för Gud skull inte, det minska ju mina chanser att vinna. Fast jag förstår om ni blir sugna, så tävla gör ni här



Harry har fått så mycket fina presenter. Tre veckor gammal och redan bortskämd som tusan. Ljuvlig body från Kapp Ahls favoritserie Newbie, som jag har gått och trånat efter detta stycke stickad marin. En pippi-tröja i precis rätt färgkombo och en Burberry från Rackarungars second handavdelning.

Tack söta ni för fantastiska presenter! 

Bildkälla: Grandpa

Och kan man annat än älskar porslinet från By Mutti? Hello Sailor liksom. Grandpa firar våren genom att bjucka på fri frakt hela maj och de har By Muttis sortiment, Pantone-muggarna och en massa fina kläder, prylar med mera, med mera..


Det är ju fortfarande 17 maj och jag hoppas mina norska vänner (jag har två) har haft en fantastisk dag! Frida på Trendenser visar idag ett urval norska inredningsbloggare. Mycket nytt och mycket fint. Klickfest, indeed. 


Ny t-shirt till Ester från Mexx/Rackarungar, resterande skepp o'hoj kläder från second handavdelningen. Randig filt i absolut mjukaste bomull från Geggamoja/Rackarungar. Om man gillar randigt så gillar man Geggamoja och på Rackarungar hittar man ett stort urval.

Rackarungars hemsida ligger tyvärr nere. Jag borde absolut inte blogga, utan knappra hemsida så fingrarna blöder. Ujujuj! I helgen kommer ett fint reportage om second hand, Rackarungar och om Jessica som driver butiker i Södermalms- och Kungsholmsnytt och då måste det (för Guds skull) finnas en hemsida! Så om det finns en it-Gud så tillbeder jag dig. Ge mig några extra timmar och låt det ske ett mirakel. Amen.

O'hoj seglarvänner!

8 kommentarer:

  1. Så många fina bilder! Håller tummarna för ett mirakel.

    SvaraRadera
  2. Oh la la!! Ett inlägg som helt går in i mitt hjärta! Speciellt när jag sitter hör nere i Fjällbacka :) det blir liksom så när vi åker ner hit så blir stilen randigt, marin och fiskartröja!

    Kram från en i jeans och randig tröja

    SvaraRadera
  3. Åhhh, blå-vit-randigt, älskar det!!! Fint collage å fina bilder för övrigt.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar kläderna från Newbies! Enbart dom i sig är ju skäl nog att skaffa en till en bebis, så man får anledning att köpa allt. ;-)

    Håller tummarna här från Öland för att det löser sig med hemsidan!!

    SvaraRadera
  5. Randigt ja - älskar allt randigt och extra mycket denna årstid! :-)

    SvaraRadera
  6. Samma Newbie-overall har vi här hemma, men den vita. Kan knappt bärga mig nu innan jag får sätta på den på lilla knytet och åka hem.

    Randigt och marint är snyggt på sommaren. Klänningen och skorna gjorde mig tokköpsugen. Hatar bara att man hela tiden måste tänka: "Är den amningsvänlig då?". Jag gjorde så många tabbar förra gången - en hel garderob som knappt gick att använda den sommaren för att man var så amnings-orutinerad och inte tänkt till att jag nästan blivit lite manisk nu :)

    Ha en fin dag!
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Så härligt med ränder och marint tema. Det är absolut min stil, speciellt nu. :) Vilken underbar kopp från Grandpa och smyckena måste jag ju spana in....kram

    SvaraRadera
  8. Å vad mycket fint! Jag kan heller inte låta bli det marina denna årstid. Så härligt. Kram Linda

    SvaraRadera