söndag 13 maj 2012

Family Living, Littlephant, Mini Empire, Pink sands etc


I senaste numret av Family Living får vi hälsa på hemma hos duktiga illustratören Camilla Lundsten och det ser precis ut som jag hade tänkt mig. Hennes hem är nämligen precis lika färgsprakande som hon själv. 

I samma nummer syns också min "blogg-kompis" Petras produkter. Jättekul tycker jag. Petra besitter nämligen omänskliga superkrafter, hon är en monsterpysslare utan like. Här kan ni ta en titt på "hennes" reportage. 


Innan jag gick på föräldraledighet påbörjades ett projekt mellan Bookbinders Design (där jag jobbar) och Camillas varumärke Littlephant. Min kollega och jag föll pladask för Camillas mönster så sent som på Formex och sedan gick allt i en rasande fart... En utav fördelarna med närproducerat. Produkterna finns nu i butik och på webben. Den blå affischen kommer snart upp på en vägg, nära mig, i en liten bebis rum...

Där, på Formex, träffade vi också på Jenny Von Döbeln med härliga märket Mini Empire. I tidningen avslöjar hon att man kommer att kunna köpa hennes fina illustrationer på Bookbinders Design produkter redan i sommar. Juli närmare bestämt. Jippie, säger jag.


Förutom pata negra kom han ju hem med ett stycke doftljus. Nu brinner det flitigt i köket, Yankee Candle Pink sands - yummie!

Idag ska jag göra en spännande sak som jag sett fram emot länge. Jag är spänd, förväntansfull och nästan lite nervös. Kanske visar er sedan, vi får se... 

6 kommentarer:

  1. Underbara mönster, ska ta en titt i hennes webb butik. Tack för tipset.

    Njut av dagen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låg och läste reportaget för typ tionde gången i gårkväll. Kan inte få nog av biilderna. Det blir inte så mycket finare. Ha en fin söndag med dina barn! Vi ska snart till stadsparken och leka av lite spring i benen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Dags att köpa nya numret alltså. Gillar den tidningen mycket. Jag tycker den är lite personligare, sticker ut lite bland de svenska varianterna.

    Ha en fin söndag!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Haha...! Omänskliga superkrafter... tackar för det orden! :-)
    Och affischen är ju hur fin som helst, en sån vill jag också ha!

    SvaraRadera
  5. Måste svänga förbi en Bookbinders snarast märker jag! Och i juli blir det en sväng till!

    SvaraRadera
  6. Tackar för tipset om Mini-empire! Har letat efter ugglekudden utan att veta vem som gjort den. Nu fick jag svaret och beställningen kommer läggas!

    SvaraRadera