tisdag 19 mars 2013

Helt plötsligt befinner jag mig på klart.se



Snygg förpackning, doftar gott och med en prispunkt långt under min vanliga tvålbudget (...vilken ibland känns helt befängt. Jo faktiskt). Dessutom är den tillverkad i Sverige. Bra jobbat!

Lagerhaus finns på Instagram@lagerhause_ab och bidrar med sköna tips till flödet.

Bildkälla: Superfront

På Instagram finns mycket inspiration. Bloggen vardagssnygg har sedan länge (känns som en evighet) tagit paus, men Instagram@linalaurin fortsätter dela med sig av finfina tips. Igår tipsade hon om att företaget Superfront, som nu har en utställning (en sk pop up store) i MOOD-gallerian. Jag är supersugen på att köpa topp-skiva i marmor till min Bestå. Och nya luckor. Och knoppar i mässing. Och nya ben. Fruktansvärt sugen. #kanskelikabraattjagköperenheltnybänkdirekt

På tal om Instagram på kör jag en personlig uppgörelse med vintern. Jag boostar vår. För fulla segel. Min anti-vinter kampanj. Mer påsk, mindre snö. Och sen. Igår gjorde jag någonting jag aldrig gjort förut. Jag skäms. Jag vet verkligen inte var som flög i mig. Helt plötsligt befinner jag mig på klart.se och tittar på en flerdygnsprognos. En FLERDYGNSPROGNOS!! Jag har hamnat DÄR! I vädermecka, där majoriteten av befolkningen är +65 och har för lite att göra. Jag gick från dag till dag, från stad till stad. På ett onaturligt vis drog jag slutsatser kring lågtryck, kallfronter och vindbyar! Visst ni att man kan kolla vädret timme för timme? Herre Gud.

Sen höjde jag rösten till mig själv, pekade med hela handen och sa; "Tillbaka till Pinterest, omgående!"

8 kommentarer:

  1. Jättesnygga tvålpumpar/förpackningar. Tackar för tipset. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Kollat flerdygnsprognos har jag gjort sen jag var 20! Jättebra då en ska (skulle) på festival, inför semestern osv osv.

    SvaraRadera
  3. Haha, tack för härligaste texten idag. Följer din vinter-kampanj på instagram och hejar på. Kom an våren! Väder-meckat tror jag förresten att majoriteten av svenska folket befinner sig i, inte bara 65+ ... precis som Melodikrysset ;-)

    SvaraRadera
  4. Nej nej, inte klart.se. Det är SMHI som gäller om det ska vara riktigt bra :). Ligger ju dessutom i en väldans trevlig stad!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, eftersom vi valde att ha ett utomhusbröllop i augusti (ja, extremt vansligt val i detta land) för snart tre år sedan så har jag full koll på att man kan kolla vädret timme för timme. Jag har även full koll på alla olika ställen att kolla på (klart.se, smhi, yr.no etc. etc.). :)
    Jösses, jag vill aldrig hamna i det maniska och tvångsmässiga tillstånd igen som veckan innan bröllopet när jag kollade vädret minst en gång i timmen dygnet runt. Minst.

    Hur som helst... älskar din vårkampanj på Instagram. Oavsett om den funkar eller inte så sprider den helt klart glädje bland oss följare.

    SvaraRadera
  6. Oh, jag är besatt av väderprognoser, älskar långtidsprognoser och kollar både yr och klart och väljer att tro på den som visar varmast, just nu ;-). Är visserligen 40 men har massor att göra, har dock tränat upp mig på att väldigt snabbt kolla hur framtiden ska bli (...nåågot varmare nästa vecka, över nollstrecket iaf då och då, och en hel del regn, hejdå snön ;-)...).
    Tack för snyggtvålstips!

    SvaraRadera
  7. Ah måste kolla in dessa tvålar! Fenks för tipset!
    Du har helt klart förgyllt min sjukliga dag idag. En liten hyllning finns inne hos mig :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Jag stod och fingrade på just de där tvålarna i helgen. De är verkligen superhärliga. Likaså deras små doftpåsar att hänga i badrummet vid handdukarna. Sprider en riktigt härlig och fräsch doft.

    SvaraRadera