tisdag 5 mars 2013

Naä, jag är bara ute och går lite med mitt lejon.



Äntligen är den på plats. Lejontavlan av Esther Haase. Jag erkänner. Jag porrsurfar. Jag driver varnsinnig trafik till Fotografiskas e-shop. Jag är där ohälsosamt ofta. Så ofta att när jag väl kom dit IRL blev jag helt perplex över mitt agerande. Jag gick hem med en endaste rulle under armen. En?! Jag kunde liksom inte välja. Jag stod där och bläddrade och tvekade och funderade. Fullt utmattad av David LaChapelles lätt chockerande utställning i minnet.  


Som tur var tog jag med mig lejonet hem. Först stod det på pianot, men nu har det fått en plats på väggen, precis under ett av mina egna verk. En färja fick lämna sin plats till förfogande. 


Testar ny doft också. Vaxkaka i aromalampa. Låter inte det flummigt så säg?! Nästa rökelse-flummigt. Och lite mindre brandfarligt tack vara värmeljuset om man vill lämna det obevakat på till exempel toaletten. (jo, jag vet att man inte ska lämna några brinnande ljus egentligen)

Jag ser fram emot att se Anna Claréns utställning i blåton med start den 8 mars och så minns en viss djurutställning, eller snarare när den här begåvade tjejen skrev om denna utställning på ett kul sätt. Nick Brandts, vars posters som fortfarande finns i shopen. Å nej, nu är jag där igen...

6 kommentarer:

  1. Haha, du är för skön ;)
    Underbar poster, så cool!

    Ha en mysig tisdag =))
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Jag har samma lejonposter! Gillar massor!
    Passar väldigt fint ovanför ditt piano! =) /Hanna

    SvaraRadera
  3. Lovley...härligt med fler "beroende" :)
    "Hej jag heter Åsa och jag är beroende av Fotografiskas yttre och inre, följer dem på Instagram, Facebook och ständigt denna webshop."
    Kram

    SvaraRadera
  4. För mig är det lätt... Jag har inte fler väggar. Alldeles för mycket fönster och dörrar i vårt hus. Spika igen några kanske?

    SvaraRadera
  5. Alltså, jag har aldrig varit på Fotografiska irl, men i webbshopen...att vi inte träffats!? Om jag hade shoppat vid varje besök hade jag kunnat tapetsera en gymnastiksal med posters och sidor ur finaste böckerna...

    kram

    SvaraRadera
  6. Men den där var ju hur fin som helst. Jag vill också ha en ovanför mitt piano! Får jag göra copypaste?:-) Det var ju så bra att det var lite rosa och palmer i också, tänker jag som vill ha mera sommar hemma ...:-)

    SvaraRadera