onsdag 20 mars 2013

Säg omelett!


Jag drömmer om en handfast autopilot programmerad i mitt penngrepp som ritade mönster obehindrat. "Bara knappra in vad jag ska måla!" Vilka tjusiga ägg det kunde bli. Urtjusiga. Så att man aldrig kunde knäcka dem. Men förblir hungrig men trollbunden.

Jag drömmer om en ljuvlig handstil, en som Ylva Skarp, så att jag enkelt hade kunnat kludda ner en liten hälsning på morgonkvisten och äggen förvandlades till konstverk.

Jag drömmen om en liten mjuk kanin som hoppar upp när Ester öppnar sitt stora påskägg. Helt omöjligt av många själ, men framför allt att jag inte alls vill ha en kanin. Jag vill liksom bara uppleva att hennes högsta önskan går i uppfyllelse.


Men en fransos med stilig mustasch och rosor på kind, det borde jag kunna få ihop. N'est pas?


Eller de här?! Inte så avancerade va... 
Men trots allt tror jag att en stadig hand kan vara bra, eller den där autopiloten. 


Sötast av dem alla. Absolut sötaste måste ändå detta ägg vara. Sötare än socker! Tänk själva. Man behöver väl inte vara blödig romantiker för att fullständigt dö över en sådan här present. 

Jag har en ny mapp på mitt älskade Pinterst. Easter. Där hittar ni alla fantastiska bildkällor. 

10 kommentarer:

  1. Finfin inspiration! Men, samma här, inte heller jag är begåvad med en handstil som Ylva Skarp ;-)

    SvaraRadera
  2. Du hittade inget bild med ett ägg som det stod "have eggstra fun" på? ;)

    Tack för igår - alltid så roligt att ses! KRAM!

    Ps. Glöm för all världen inte bort de ensamma bananerna!

    SvaraRadera
  3. Då går jag direkt och repinnar hela balunsen! :)

    SvaraRadera
  4. ja det där pinterest .....säg vad man inte hittar där...tallrikarna i mitt inlägg kanske ;) ....fast dem hittar man däremot på Gekås och tror även IELMs butikerna har dem.

    KRAM
    Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vilka helt grymt fina ägg!! Beger mig genast till Pinterest :-D

    SvaraRadera
  6. What?! Menar du att du inte hade en Easter-mapp redan? Trodde inte det fanns nån enda mapp som Pinterest-fantasten Anna saknade. ;)

    SvaraRadera
  7. Åh herregud, nu dör jag lite, så snyggelisnyggsnygga!!!
    Syns på Le Fabrique imorgon ;)

    Kram och tack för easter-tipset!
    Catta

    SvaraRadera
  8. Vilka pennor använder du för att rita/måla äggen, vanliga tuschpennor? I år vill jag också ha snygga ägg & gärna en fransos :) Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt en vattenfast filtpenna med smal spets. En som även är tänkt för klädmärkning från PoP, men jag har även provat med en från Pilot (lite tjockare spets) som säljs i vilken bra pappersbutik som helst. Funkar bra. Den ska bara blöt, men inte för bred topp. Lycka till!

      Radera
    2. Tack! En PoP penna har jag liggandes någonstans. Nu ska här målas!

      Radera