fredag 8 mars 2013

Glossybox


Känner ni till Glossbox? Man prenumererar på en låda med fem skönhetsprodukter från fem olika varumärken. Oftast tjusiga varumärken. Tanken är att man ska gå in på deras hemsida (inget krav) och recensera produkterna mot poäng som man sedan kan använda för att finansiera framtida box-köp. Detta har jag helt hoppat över, men säkert smart om man har tid.  


Jo, det är helt klart kul att få en låda med smink, nagellack och krämer och allt det där roliga direkt hem till dörren, som en överraskning, varje månad. Det är så kul att man nästan glömmer av att man själv betalar för dessa produkter. För ärligt talat är inte allt bra. Visst grejer har varit fantastiska, men en del har - helt självklart - passat mig sämre. En stor uppsida är förpackningen. Vi snackar finaste lådan, mönstrad spegel, ripsband och fyllnadsmojs. Ljuvligt, helt enkelt. 


Men handen på hjärtat är en hel del produkter helt oanvända, så jag tog en paus. Fyra duschkrämer senare. Så brukar jag göra med prenumerationer. Jag tar en paus, inte för att jag är missnöjd, utan för att jag tröttnar. Men jag återkommer gärna. Kanske på nästkommande produktlansering, Glossybox for men. Lite grooming för mannen. 

Ha en fin fredag och missa för guds skull inte Weronicas fina fredagssvep, nummer 97 i ordningen. Imponerande hur man vecka efter vecka kan bjuda på en sådan inspirationskavalkad och alldeles, alldeles underbart.

5 kommentarer:

  1. Det där kanske är något för sådana som jag, som har en karl värdelös på att skämma bort sin kvinna med små presenter! :)

    Han skulle säkert inte ens märka om jag signade mig på hans namn...

    Trevlig helg!

    Nu hoppar jag till Weronica, alla fredagars måste!

    SvaraRadera
  2. Jag har också pausat, det blev liksom lika samma varje gång. Inte ens boxen gav mig en aha upplevelse på slutet :)

    SvaraRadera
  3. Hur hinner man använda allt? Jag har redan tusen krämer och grejer som säkert har gått ut! hihi...Önskar dig en superkväll! kram elin

    SvaraRadera
  4. Fick gloxy box av min dotter i julklapp! Tre boxar och det tycker jag var lagom. Fina boxar och en rolig överraskning varje gång. / Annika

    SvaraRadera
  5. Älskar min Glossybox och blir som en liten unge varje månad när den kommer. Brukar se till att recensera eftersom det lönar sig, man kan lösa in poängen mot gratis box och det är bra. Har inte problemet med oanvända produkter eftersom jag har fyra döttrar :) Liza

    SvaraRadera