måndag 25 mars 2013

Rosa med en släng av gult, det är ju snart påsk





Även om oyster är min favorit gillar jag verkligen citrongula fjärilarna från Mateus, speciellt nu i gula påsktider. Pastell-rosa kakfat från Leila General Store, ack om dessa fat på fot inte vore så skrymmande… Och så min bästa kastrull. Dessa utom snygg som få. Bäst på klassfotot i skolkatalogen-snygg. Emaljkastrullen från samma ställe. Blekrosa favoriten aka ljuslyktan Kastehelmi från Iittala, samt deras finaste Vitriini box, en ny bostad för mina finsmycken, i nya färgen pale pink, qui merci petit lapin de paque.
Barnmugg med elefantmotiv (gillar man elefanter så gör man.. det finns ett snarlikt alternativ hos vännerna på strandvägen) och så lite mindre sött i år, ...lite mer eftertanke, men ändå lite godis vill jag allt ha. Påskstrul från Åres chokladfabrik för den fina strutens skull. 




 Alltid på önskelistan. Fler elefanter. Gult går bra till påsk.


Finaste tulpanerna just nu, ljust ljust gula med ett knappt märkbart stänk av rosa. Tulpanfrossan fortsätter. Lyckopiller i vas. 


Är det någon gång jag borde återuppliva det gula naglarna är det väl nu? Samla gänget så kan vi ha toss - take - toss med alla nagellack jag köper och bara använder en gång.  


Vad så säkra. Det bästa ligger alltid och guppar i framtiden. Nyss hemkommer söderifrån där jag fick uppleva snöfria gator, tjockt med folk på utefiken, kaffe mot varm solvägg och stora solglasögon är-lika-med solklar glädje i luften. Snart drar vi fram klockan (eller hur är det nu...?) Plockar FRAM utemöblerna på våren och ta TILLBAKA dem på hösten. Om fem dagar förlorar vi en timma, men vad gör väl det när vi vet att ljuset är på väg, våren och hela härligheten!? Ji-haaa. 



10 kommentarer:

  1. Härliga ha-begär väcks hos mig nu. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Gula elefanter funkar vilken tid som helst på året. Gillar! Och tröttnar inte på dem någonsin!

    SvaraRadera
  3. Såg oxå inlägget hos Annixen om gula hyacint, wow! Var tvungen att googla...och visst finns de :) Men lite för juligt känns det ändå...

    SvaraRadera
  4. Pellefanterna är mina favoriter - alltid svag för dem! :-)

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint!! Älskar rosa!! Och gult är inte helt fel det heller! :€

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra saker du valt ut, har ett par genomskinliga kastehelmi som jag gärna skulle ha i rosa också och vitriiniboxen är ju helt underbar!

    När jag bodde utomlands så lärde jag mig en variant på det där med trädgårdsmöblerna, dvs hur vi ska komma ihåg vilket håll klockan ska vridas: First we SPRING forward... and then we FALL back. Det har jag alltid i huvudet sedan dess:-) Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  7. Tänk att allt som är gult väcker ha-begär hos mig året runt. Finaste färgen. Vet att när jag var liten så hade jag gula väggar i mitt rum, undrar om favoritfärgen uppstod då! Vem vet :)

    SvaraRadera
  8. Å vilken påsk-feeling du bjuder på. För första gången i mitt liv (jo, tänka sig - är kanske inte så gammal alltså) ska jag fira påsk i min egen lägenhet och inte hemma hos föräldrarna. Så nu är jag peppad på att göra påsk hemma. Så tack för inspiration!

    SvaraRadera
  9. Mycket fint! Är det alltså dags att ställa om klockan så snart!?

    SvaraRadera
  10. Hahahahaha - älskar take and toss . Ja tack, jag kommer! När?

    xx

    SvaraRadera