torsdag 14 mars 2013

Min bloggplats


Idag visas det upp olika bloggplatser i Fabriken. Min plats för bloggandet är inte bara flytande utan även föränderlig. Jo, såhär. Förr (när det var tema bloggplats sist i Fabriken) hade jag ett skrivbord i Harrys rum. Innan Harry fanns alltså och innan mitt rum tillika min bloggplats förvandlades till pastellfärgat barnrum. Inte för att jag satt där så mycket precis. Jag gillar ju köket. Nära till maten, till vattenkokaren, till luften, ljuset och husets mitt. Husets hjärta. Jag sitter gärna där även om jag har en skrivhörna någon annan stans. Jag bloggar ju mest på kvällen och då råder lugnet efter stormen. Köket är en abdikerad krigszon. På sin höjd finns det en maskin disk att plocka ur annars råder bibliotekstystnad och arbetsglädje. (..jag trodde nog aldrig att jag skulle skiva dessa två ord i samma mening, men men....)


Platsen är ombytlig och ständigt under förändring på grund av blommorna, ljusen, pyntet som ändrar karaktär efter säsong. Men inte bara det. Eftermiddagens konstprojekt brukar också ligga på tork i ändan av bordet. Är inte det inspiration så säg!? Just nu finns en slapp fåtölj, hundkoja och en soffgrupp med tillhörande TV i vitlera på bordets ände, glitterklister är en annan ingrediens som ofta finns att beskåda liksom washitejp och papperssugerrör i alla dess olika tänkbara utföranden.


Läser bloggar gör jag mest överallt. Jag är helt inne på Kristinas linje, det skulle finnas en like-knapp på inläggen så man kunde visa att man varit på besök de gånger (väldigt många i mitt fall) man inte lämnar avtryck. För det är like svårt att bevisa att man inte är en robot och allt det där på telefonen.

Så här ser det ut just nu. Det strålar det med ljus på min bloggplats, det ser skönt ut ute men det är kallt, kaffet är snart dito, datorn har 14% kvar av sin batterikapacitet, de rosa tulpanerna behövs verkligen klippas och tiden är ute för nu vaknar mitt barn.

I Fabriken finns idag massa bloggplatser att beskåda idag. Det ska jag göra lite senare, från någon av de andra enheterna och på någon av de många andra bloggplatserna.

23 kommentarer:

  1. Så fin plats. Och du den där brickan. To die for!

    SvaraRadera
  2. like -knapp den gillade jag .....man hinner ju inte kommentera hos all man vill ...men vill man få sig ett gott skratt ska man pröva att få den där "robotkoden" uppläst ....vvarför ? !...man hör absolut ingenting...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var betydligt mer angenämt att titta på ditt två år gamlla blogghörne-inlägg än mitt eget. Du hade ju fint även för två år sedan. Men min gamla blogghörna... huh!

    SvaraRadera
  4. Det finns ju LIKE-knappar att lägga till, men det har dessvärre aldrig funkat på min sida :-(

    SvaraRadera
  5. Ooooh, du har den där fina elefantbrickan som jag suktar efter, räknar dagarna tills jag får åka till Stockholm och haffa en sådan åt mig! :D

    Fina bilder - som vanligt!

    SvaraRadera
  6. Rosa och rött...så fint ihop!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Just det ja... du undrade över skinnet. Det är köpt på Ohlssons tyger för länge, länge sen. Men har dom inte skinn på Stoff&Stil? Det borde dom väl ha. Dom har ju typ allt.

    SvaraRadera
  8. Gillar hur tulpanerna drar sig, lutar sig mot din plats och skärmen. Som om de vill se vad du skriver :)

    SvaraRadera
  9. JA TACK till den där knappen.... dubbelklicket rätt över bilden på insta är väldigt lätt att vänja sig vid :)
    Bilderna -gillar!
    Kram C

    SvaraRadera
  10. Fasen va fint. Jag hann inte föreviga mitt hörn i dag :( FAst det gör inget. För edt är inte på långa vägar så fint som ditt... Men det SKA bli fint. Snart. Faktiskt.

    SvaraRadera
  11. Så fint! Vilken härlig färgkombo med brickan och tulpanerma. Och jag står fast i det där med like-knappen. Såg förresten att Lotta (Ohlovely) har det så hon kanske kan tipsa hur man gör! :) (Här skulle man dessutom kunna hashtagga henne!!)

    Kanske mailar dig i dagarna... för smakråd :)

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi... hashtagga mig. Vilken grej! Jag såg av en slump vad du skrev. Visst har jag en "like" knapp. Men vet bara hur man får dit den i Wordpress. Tyvärr. Fast borde finnas för blogger och blogg.se också tycker jag. Om man undersöker går det säkert.

      Kram!

      Radera
  12. Det där med like-knapp vore verkligen bra! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig plats du bloggar på... skönt med det där lugnet som lägger sej framåt kvällen, det gillar jag här med!

    SvaraRadera
  14. Ja, en like-knapp har jag minsann på min blogg. Men den verkar inte synas så bra...

    Vilken härlig bloggplats. Underbara bilder! Älskar rosa. :)
    Tack för all inspiration. Älskar din blogg! (försöker kommentera så ofta jag är inne och läser!)

    Många kramar

    SvaraRadera
  15. Ja, gilla-knappar finns på wordpress. Väldig smidigt (även om min är väldigt oanvänd :)). Men finns de inte får man lämna avtryck såhär och det går ju lika så bra :)

    Superfint du har det på din bloggplats och du har en underbart härlig blogg!

    SvaraRadera
  16. Det går fint att lägga till egna "rutor" på blogspot nedanför inlägget. Det heter reaktioner tror jag och du namnger dem som du vill. Jag tror till och med att man kan ha fler rutor om man skulle ha lust med det. Lycka till!

    SvaraRadera
  17. Ja köket är allt en bra plats och i ditt fall också så snyggt och det gör ju inte saken sämre!
    like-knapp, vilken bra idé!

    Kram // Sabina

    SvaraRadera
  18. ... och där kanske jag får sitta imorgon, på denna fina fina plats. Rosa blommor och allt ;)
    KRAMAR
    u

    SvaraRadera
  19. Underbart! Älskar de rosa tulpanerna och den tjusiga brickan. :) Fin bloggplats me likey! Kram

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga bilder !!!!

    Det skulle finnas en like-knapp, inte alltid tiden räcker till för en kommentar och speciellt inte om man knappt tyder robotordet... ;-)

    Alltid så kul att gå in hos dig och läsa och kika på fina bilder!

    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  21. Fint! Jag är så sugen på att köpa den lampan! Ha en fin helg.

    SvaraRadera