torsdag 7 juni 2012

Blåmania

Att blått är en stor trend har väl ingen missat och så hör det ju nästan årstiden till. Blått och randigt och blårandigt. Sen att jag nyligen fick en liten son och hela hans garderob verkar gå i havets färg har inte påverkat mig mindre. Plötsligt gillar jag blått mer än någonsin. Till och med den blå väggen har tillslut fått godkänt och får sitta kvar. Och allt det där snygga skepp-o-hoj:aktiga som jag skrev om här. Det gillar jag också. Så är kommer lite nya (blå) favoriter.

Bildkälla

Visst är den här bilden ljuvlig? Jag vill köpa folkabuss, dra till närmaste sandstrand och duka upp en gigantisk kompis-picknick. En picknick i blått med såhär snygg (och praktisk) filt, med massa rosa vattenmelon... 

Bildkälla

.. och smoothie på termos. I en skepp-ohoj-kylväska. Men sen kom jag på att jag redan köpt en picknickfilt. I leopard. Nog för att jag är en leo-lover, men skulle inte randigt eller blommigt passa lite bättre på sommaren?

Det blir nog till att bege sig till Rusta och införskaffa en blommig sak också. För de är ju nästan gratis. Och dessutom går det åt, för i mitt fantasihuvud har jag picknick hela sommaren. Ojojoj, vad jag picknickar!

Bildkälla
Sugrör i papper har visats flitigt i bloggvärlden. Jag har flera gånger besökt Lagerhaus i hopp om att de rosa-vita skall komma tillbaka. De svartvita är förvisso fina, men jag är mer inne på färg. Så gissa om jag blev glad när jag upptäckte utbudet hos Klara Form. Vi snackar gigantiskt. Som de här, tänk att dra på cakepops här!


Bildkälla

Ingen har väl missat de fina printen från Famille Summerbelle som Mokkasin säljer? Jag tycker att Paris är vackrast, och den finns även i rosa och silver. Sen har vi ju så klart New York och London. Fast jag gillar inte London så mycket, har liksom aldrig förstått mig på den staden. Fast trycket, det är förstås väldigt fint.

Och Sofias små kaniner som sålde slut direkt. Det kommer skutta in nya snart. Inte så blå, men ohyggligt söta. 

Bildkälla

Idha Lindhag har tagit dessa kanonfina bilder för Rörstand och jag påminner mig själv att använda Blå Eld lite oftare. Och kanske köpa något från Mon Amie-serien. Allt detta porslin, hur ska allt få plats?

Till sist, den här klänningen från Lindex beräknas komma till butik den här veckan. Ja tack till midsommarfesten.

10 kommentarer:

  1. Fantastiskt inlägg!!! Älskar blått precis som du, gigantisk kompispicknick låter urmysigt, och var ska allt porslin få plats???
    Nästa vecka ska jag få bebismysa hela veckan :)
    Ha det gott!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Men ojojoj så mycket fint. Den nya föräldralediga plånboken tål inte detta. Picknickfilt ska inköpas så det tipset tackar jg för - speciellt om den nästan är gratis. Och även tips om sugrör - för de är ju inte heller så dyra att man kan ruinera sig. För jag tänker mig också en hel del picknick i sommar. En hel del! :)

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Så fint så fint. Jag som har haft lite svårt för blått efter en mycket blå tonårperiod böckar nu åter tycka att det är rätt så himla fint alltså.

    SvaraRadera
  4. Härligt inlägg!, du har nästan övertygat mig!

    Och du har nog rätt att det hör årstiden till, jag köpte mig själv en blårandig top i lördags. Och det är verkligen inte min grej egentligen, men det är ju sommar för tusan! :)

    SvaraRadera
  5. Klänningen är ju ett toppen-tips, tack för det!! Lindex glimrar till allt oftare tycker jag.

    Leo-filt är ju bara så kul, jag skulle lätt ha kunnat gå i samma fälla, förstår kärleken till mönstret.

    SvaraRadera
  6. Åh klänningen - så himla fin. Måste kika efter den! Och allt detta härliga blå. Helt klart min melodi. Tack för ytterligare ett inspirerande inlägg Anna! Kram

    SvaraRadera
  7. Lycka till med shoppingen idag. Och kjolen rekommenderas - borde finnas en i varje kvinnas garderob. Som sagt; som mysbyxor.

    Och appropå föräldraledig plånbok, i natt under nattamningen surfade jag in på HM och brände allt jag har (typ). Vet inte riktigt hur det gick till - klickade frenetiskt till alla familjemedlemmar - och nu minns jag knappt vad som hamnade i varukorgen... Blir spännande att se om jag vågar titta i ordermailet idag :)

    Nu blir det litervis med kaffe och bebisgos i soffan medan storebror härjar loss på dagis.

    Fin dag till dig!
    Kram.

    SvaraRadera
  8. vilket galet fint inlägg.
    kram.

    SvaraRadera
  9. Vet du? I närheten av där jaaag bor, står en folkabuss som ser ut att vara i typ aluminum (fast det är den ju inte så klart, men typ) - tänk dig den, ett tjejgäng på rymmen mitt i sommaren! Fy fasen asså! Någon gång kanske...

    Ha en fin helg så länge =)

    Kram kram

    SvaraRadera