torsdag 21 juni 2012

Vem vill fiska?


Vårt after-kindergaarden-pyssel som spårade ur är nu fullbordat. Här är de, påsarna inför morgondagens fiskedamm. Årets påse går i temat: färgglada mamma-fiskar med en massa småbarn! Passar perfekt på miss-afton med miss-stången, som Ester säger.


Sen försökte jag vara lite finurlig med innehållet, men tiden var lite knapp.. Det finns ju vettiga saker utöver godis...  Nästa gång ska jag fylla med klistermärken, tatueringar, såpbubblor, ja, vad mer?... Förslag?


Den här enkla vik-påsen gör jag ofta. Finast blir den i något vackert mönstrat papper, eller varför inte en bit tapet. Jag brukar vika toppen också så att det blir en solfjäder. Får alltid paket-beröm då. Om ni vill kan jag visa någon gång. Kanske inte så lätt att visualisera solfjäderförklaringen.

Oavsett fula eller fina fiskar tror jag att barnen blir glada. Jag menar, det är inte varje miss-afton man får fiska.

5 kommentarer:

  1. de kommer ÄLSKA det på miss-afton.
    bara de inte får miss-napp!!!!
    kram.

    SvaraRadera
  2. Men du, detta är ju en briljant ide!

    Trevlig midsommar, kramar från Kungsbacka

    SvaraRadera
  3. Vilka fina påsar! :) Tror inte det kan bli miss-lyckat med dem. Ha nu en skön miss-afton! Kram

    SvaraRadera
  4. Men så fint! Vilken fin idé! Får jag härma...? Är på soliga Gotland med fyra glada ungar. Härligt!

    SvaraRadera
  5. Är övertygad om att fiskdammen och påsarna kommer göra succé!

    Glad midsommar till dig!! //Petra

    SvaraRadera