fredag 15 juni 2012

Midsommar närmar sig

Via Pinterest

Om en vecka är det midsommar. Tänk. En vecka bara. Det är alltid samma sak. Maj försvinner i ett nafs och sen är det juni, vi får smaka på sommaren och vips är det midsommar. Som så många andra drömmer jag om en varm och solig midsommar med massvis av vackra blommor. Dagen till ära har jag lagt till en blomster-board på Pinterest och det här är min finaste 'Pin' i veckan.


I butikerna råder REA med stort R. Ett besök hos de vanliga kedjorna resulterade i ett antal påsar, mest till det stora barnet som sliter ut och växer ur.

Ursöt blomming klänning som finns kvar i alla storlekar på nätet. Jacka i vit spets går ju bara inte att motstå, garanterat varken vind- eller vattentät. Ljusgul solhatt och leggins. Och glitterskor, säg den lilla tjej som inte vill ha ett par glitterskor i gå-bort-garderoben?



Den här ljusgula drömmen kommer från Zara. Jag är så svag för spets och virkade detaljer, i detta fall det senaste. Och notera de små guldfärgade nitknapparna! Precis sådana detaljer dör jag nästan lite av. Jag älskar hur hon bär klänningen med enkla sandaler och är sådär vackert blek. Det enda jag skulle addera är några skalbaggar...


En perfekt detalj. Skalbaggar! Genialiskt. Jag vet inte hur många stora halsband jag äger, men de är ju så användbara. Till allt. Jeans och vit t-shirt blir piffigt med ett halsband - check.


Visst skulle man bli galen om husets badrum såg ut så här. Tänk ill-grönt varje morgon, varje kväll. Men på midsommar skulle jag gärna hälsa mina gäster välkomna att tvätta händerna här. Tjusigt och kul badrum från Housebeautiful


Omslaget på senaste Ica buffé var det snyggaste någonsin. Lagom till midsommar bjuds vi på tårtkalas! Den stora tårttävlingen är avgjord med tre mumsiga tårtor på prispallen. Saras koladröm med daimgrädde och jordgubbar, Monas brownierårta med hallonmousse och omslagstårtan; Linneas flädermoussetårta med jordgubbsgelé. Alla recept hittar ni här.

8 kommentarer:

  1. Åh, så vackert med blommorna. Vilken helt underbar bild :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så härliga bilder!

    Och mmmm; koladröm med daimgrädde och jordgubbar - kan det vara årets midsommarrtårta tro?! Det lät ju onekligen gott :)

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilka inspirerande bilder. Älskar den gula tonen i hela inlägget. Gult är så fint! Får mig att må bra och tänka på solsken så därför har jag varit på jakt efter gula kläder till garderoben i veckan. Men svårt att hitta...

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Åh Anna, jag älskar din dom här inläggen... som handlar om 97 olika saker men ändå lyckas du få allt att hålla ihop. :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vad du frestar med härliga bilder! :) Tårtkalas och ljuvliga klänningar, skalbaggar och illgrönt badrum. Inte fel! Jag spanade in en klänning på Lindex jag sett på flera bloggar (här med kanske?) och funderade på till midsommar men den var inte alls vad jag hade tänkt mig. Får kolla Zara istället kanske. Ha en skön lördag! Kram

    SvaraRadera
  6. Crush på Ica Buffés tårtrecept!

    SvaraRadera
  7. Jag hade mer än gärna haft just ett sådant grönt och skönt gästbadrum. Sååå fint!!

    SvaraRadera
  8. Underbart, men jag får världens prestationsångest! Tänker nog hålla mig till fula buketter och slokande löv även detta år, det är ju midsommar det också! :)

    SvaraRadera