söndag 24 juni 2012

Så var det snart måndag igen


Landat hemma. Fyllt två maskiner tvätt. Packat upp. Försökt få ordning på läggningen. Lagt tidningen direkt i pappersåtervinningen och ännu en gång tänkt: Nu får det vara nog, nu säger jag upp morgontidningen. Den blir allt som oftast oläst, nuförtiden.

Tittar igenom bilderna från helgen. Lite som om jag varit på en resa. På semester. Tänk att en långhelg kan kännas så innehållsrik. Så fylld med kvalitet. Och god mat. I massor. Och skratt. Påfyllt förråd.

Nu sitter jag här och njuter av doftpionerna som jag fick med mig från landet. Och bilderna; poolen, maten, tårtorna, blommor, havsutsikt, lite mer mat och ibland en och annan människa som fastnat på bild.

Fast ingen som är över 4 år ... förstås.

5 kommentarer:

  1. Låter som en superhärlig helg! Och ibland tycker jag att det är så att en långhelg t.o.m kan kännas längre och mer innehållsrik än en hel veckas semester. Undrar varför...?

    Ja, visst var det gratinerade havskräftor du skymtade från midsommar. Mums!!

    Och serietidningarna... det ska bli ett halsband. Ja, jag vet, det låter lite skumt. Och det kanske blir skumt också... men ibland dyker en idé upp i huvudet och då måste man liksom testa den innan man kan släppa den. :-)

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig i varje tanke. Fasar för alla minst tio maskiner tvätt efter två stugveckor i fuktig stugluft. Och kort har jag redan massor och många tankar om fotoalbum men jag vet det aldrig kommer att bli av. Och tidningshögen, den är väl meterhög där hemma vid det här laget.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig helg. Även om tvätten tar sitt så kan man leva lite på minnena. Och orka med en ny vanlig vecka igen :)

    Sommarblommorna på bilden är härligt....just somriga :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker bukett! Papperstidningen har jag sagt upp:) hann inte medden och det blir en del papper, nu är det p1 som gäller:) fast på sommaren gillar jag att läsa den. Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Vacker bild på vacker bukett!

    Har inte haft morgontidning på ett halvår nu ungefär. Saknade den i början, men nu känner jag mest att det är så himla skönt att slippa åka till pappersåtervinningen stup i kvarten. Tänk vilket slöseri egentligen, när det mesta finns att läsa på nätet.

    SvaraRadera