tisdag 19 juni 2012

Bookbinders Design hjärtan Mini Empire


Nu har Bookbinders Design smyglanserat kollektionen Dalecarlia på webben. Dalecarlia betyder Dalarna på engelska och bjuder på pappersprodukter med svartvita djur i all sin enkelhet och skönhet. Den högfärdige kalkonen, den kelsjuke räven och den sovande ugglan...


Jag personligen är inte så förtjust i folklore, men om detta nu är folklore så älskar jag det!

Personligheten i djuren och det lite mystiska uttrycket gör att jag vill titta mer, hitta fler detaljer och få besöka Jennys värld full av dessa spännande, sagolika varelser. Jag älskar att de ser lite puffiga ögonen, som om de inte sett röken av en anti age kräm. Någonsin. Och ögonkräm - no way!


Mönstret kommer som posters i två storlekar, A4 och 50*70. Block i två storlekar och bokmärke. Här i A4 vävram i 2012 år färg, vintage mint.


Långt innan jag gick på mammaledighet spånade vi fram 2012 års aktivitetsplan (på Bookbinders). Fylld med vackra färger, mönster, tänkbara illustratörssamarbeten och nya härliga produkter. Vi hade inte en aning om att det skulle bli Jenny von Döbeln och Mini Empir då, men visst gillade vi henne mycket redan då. Vår inspirations moodboard innehöll bland annat dessa bilder inför den här kampanjen. Kul att titta tillbaka på nu.

Som sagt, idag är det smyglansering och om en vecka finns kollektionen i butik.


Jag säger som Annixen, min favorit är ugglan. Den sovande (lite trötta) ugglan. Jag kan verkligen höra den snarkar, och ho-ho:a! Ho-zzz-ho-zzz! Jag gillar ugglan så mycket att jag funderar på att komplettera min poster med Deep Woods där ugglan också säger tittut, eller ho-zzz. Fast min favorit kommer från stilsäkra duon Milli Lembke och Johanna Eklöf i Formelle design (har också en grym blogg) som har gjort det här trycket exklusivt för Mokkasin. Gilla, gilla!

Behöver jag fler posters? Jo-då, det sker nämligen lite omhängning på övervåningen.

3 kommentarer:

  1. Helt underbara! Jag har själv en poster från mini Empire hemma och jag älskar den!

    SvaraRadera
  2. Tjenare moss TANTEN! Den andra tanten här ... (lockigt hår idag???)

    Anyway. Nu har jag inte tid att sitta här och kommentera - för nu ska jag in och klicka hem de där fina fina sakerna som du visar här ovan. De är så LJUVLIGA dessa illusar att jag svimmar!!!!!!
    Vill också göra illusar!

    Kram. Fötterna i högläge - not! u.

    SvaraRadera