lördag 9 juni 2012

Vad är väl en bal på slottet





Obligatoriska besöket på Svenskt Tenn när min väninna besöker Stockholm. Vi klämmer och känner. Oh-o:ar och suckar. Åker snygg-hiss tapetserad med vårklockor och besöker fintoalett tapetserad med grå Krysantemer. Någon gång ska jag också ha en snyggtoalett med mönstrad tapet. Sedan stryker på tyger jag önskar att jag behövde. Tar bestämt i en kudde, lägger tillbaka den. Jag tröttnar ju så snabbt.

Beger mig til kassan. Suckar igen. Här har de till och med fina nummerlappar. Betalar. Suck. Fina paket har de också. Och skrivböcker, med William Morris mönster. Åh! Suck.

Vad är väl en bal på slottet när man får besöka Strandvägen lite då och då?

Men efter en härlig heldag på stan slutade dessvärre kvällen med mjölkstockning och hög feber, så i dag har jag spenderat dagen i sängen. 39,5, nerbäddad och ont. Jag säger som min syster; varför har moder natur gjort att det gör så ont? Foglossning, förlossning, amning, mjölkstockning ..



Update: Doftade på liljekonvalj home fragrance och som jag misstänkte överensstämmer doften inte i närheten med verkligheten. Långt ifrån. Så inget köp. 

8 kommentarer:

  1. Usch då! Är det mjölkstockning som har landat? Har haft det med alla mina tre, och det är verkligen ingavärt-att-minnas-tillfällen!
    Krya på dig!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. men anna. stackars, stackars dig!
    om det inte släpper, be att få tabletterna för mjölkstockning samt nässprayen.
    underbart!
    jag fick det med bosse och låg i 40-graders feber. ajajajajaj.
    krya på dig fina panter-tant.
    tror du kanske att du, jag och annikas klubb ska heta det - panter-tanter och så färgar vi håret blå-lila, bär våra scarfsar och dricker rosé! :)

    kram till dig.
    u.

    SvaraRadera
  3. Nej, nej, nej! Hu så jobbigt. Min mamma har varnat mig jättemycket för mjölkstockning även om det är sommar. Hon fick nämligen det och efter en dag på stranden - hon säger att det är vinden som är lurig. Jag vet inte men kör i alla fall med rejäla inlägg när jag är ute. Har förstått att det är skitjobbigt och gör fasansfullt ont! Typiskt nu när du har finbesök och allt. Krya på dig!

    Och idag hämtade jag äntligen (!) ett paket på posten (avin kom i tisdags...). Så jäklars fint! :)

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Strandvägen med svenskt tenn och sviter av livet. Känner igen det där klämmandet och vackerseendet. I sommar bara måste jag dit. Mjölkstockning säger du, din stackare. Amma amma amma och värm värm värm och sov sov sov och drick öl, det hjälpte mig. Eller om det var att man skulle badda i öl...

    SvaraRadera
  5. Älskar Svenskt Tenn, så sjukt mycket fina saker man vill ha ha ha...
    Hoppas du kryar på dig snart!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. sv:
      Usch stackare. Peppar pepppar har amningen fungerat smärtfritt denna gång och det är jag tacksam för. Förra gången fick jag både torsk och sår, det är förfärligt att amma när man har sådär ont. Stockning ska väl göra riktigt ont vad jag hört. Hoppas du blir pigg snabbt! Krya på dig! kram

      Radera
  7. Ajaj, hoppas du snart blir bättre!
    Ibland stannar jag upp i vår hall och bara njuter av vår finfina tapet. Eldblomma is da shit! Kram

    SvaraRadera