tisdag 5 juni 2012

Latinamerikansk folklore





Alla bilder lånade här.

Blev så glad när jag hittade en återförsäljare av dessa tapeter. Inte för att jag har plats för några fler tapeter i mitt hem och mannen skulle aldrig godkänna dessa konstverk. Aldrig. Han är mer en vitt&fräscht-kille och väldigt långt ifrån latinamerikansk folklore.

Jag hittade dessa bilder för över ett år sen, när jag förberedde arbetet inför aktivitetsplanen 2012. Vi ville absolut få in folklore med djur/sagotwist under kampanjåret och dessa bilder blev en del av vårt moodboard tillsammans med en massa andra bilder.

Nu läste jag att Inreda.com säljer tapeterna. Catalina Estrada är kvinnan bakom de ljuvliga mönstren, hon kommer från Colombia men är numera bosatt i Barcelona. Jysk (av alla ställen) säljer hennes lakan 'Humming', så om man inte får plats (eller godkänt) att tapetsera kan man ju alltid slå till på ett lakanset för att få ta del av Catalinas fåglar.

Vad resultatet från vår första moodboard, i oktober 2011, landade i ska jag visa er snart.

6 kommentarer:

  1. Jysk!!...Ja det var ju verkligen otippat
    Sorry Anna, håller med Nicke ;)
    kanske om jag hade haft en liten sommarstuga
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka underbart glada och vackra!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Om jag hade haft ett hus så... Tack för din söta kommentar om klänningen! Hoppas vi ses snart ändå. Puss

    SvaraRadera
  4. Härliga färgsprakande mönster!!!

    SvaraRadera
  5. Jag ÄLSKAR tapeterna. Första bilden är ju makalöst fin!

    SvaraRadera