tisdag 12 juni 2012

Hej, jag heter Anna och jag är en skryt-moster



Liten kille, endast tre dagar gammal. 

Det är bebis-bubbla i min familj. Vi bubblar och babblar. Min syster och jag. Ena dagen är det sömn, ömma bröstvårtor och PKU-test, andra dagen storstads-weekend, restaurangöppningar och loppis. Men en sak är säker. Jag är en skrytmoster. Värre än någonsin. Jag har alltid varit så himlans stolt över min lillasyster och nu, nu är jag på gränsen till löjligt stolt över min systers son.

Den här lille oskyldiga killen som jag bortom vett och sans redan håller kär av hela mitt hjärta. Jag som inte trodde min kärlek skulle räcka till två barn har plötsligt, efter första anblick, räckt till tre små liv. Det måste vara uträknat. Att vi har gränslöst av den varan.

Livet är allt bra vackert.



9 kommentarer:

  1. Ja det är ju det som är så fint - att det alltid finns mer kärlek som räcker till. Han ser ut som en riktig liten godbit! :-)

    SvaraRadera
  2. Underbart skrivet!

    Ja tänk att man kan älska så mycket!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt underbart att få dela den där bubblan med sin syster :)

    Vid tillfälle, kan du maila över lite NY tips till mig? Särskilt hotell om du har nått att rekommendera, jag och C har bokat en långweekend i september och jag är ju som jag är, måste börja planera redan nu ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad sött! Blev alldeles tårögd. (den tiden i månaden också...hihi)
    Min syster har inga barn men är världens finaste och bästa. Hon är dessutom en helt underbar moster <3 Sååå stolt över henne! Den dagen hon får en liten kommer jag också att bli en skrytmoster :)
    Och jag förstår att du skryter, han är ju sååå söt!
    Ha en fin kväll! //elin

    SvaraRadera
  5. Så fantastiskt mysigt och härligt det låter! Och vilken sötnos :-)

    SvaraRadera