torsdag 14 oktober 2010

En helt vanlig torsdagsutmaning!


Jag har fått en utmaning av Fru Westman. Nytt för mig, så jag tänkte, jag testar! Det går ut på att man ska svarar på ett gäng frågor och sedan skickar vidare utmaningen. Ungefär som 80-talets kedjebrev (som vi älskade såå) Det här är visade sig vara värsta tänkar-frågorna, inte säg din favorit-färg direkt… men here we go!

1. What is your favorite word?
Jippie! Jag borde bli mycket bättre på att använda det. Det passar ju in nästan jämt.

2. What is your least favorite word?
”Det är inte du, det är jag”

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?
God mat, vackra bilder, mina vänner, min man och min härliga unge! (när de tre sistnämnda är på topp finns ingenting bättre!)

4. What turns you off?
Snålhet och rövslickeri!

5. What is your favorite curse word?
Fan.

6. What sound or noise do you love?
Barnskratt, vuxenskratt och Chris Martins pianoplink.

7. What sound or noise do you hate?
Silver mot stengods och delfin-flum-sång (förlåt alla healing-vänner)

8. What profession other than your own would you like to attempt?
Alltså, jag älskar mitt jobb, men okej. Skribent, författare, fotograf eller en sådan där person som provsmakar mat, bakverk, vin och sedan recenserar.

9. What profession would you not like to do?
Men hjälp, det finns massor. Men okej, ett riktigt skittrist jobb.
Busschaufför. Jag tar bussschaffis. Fy sjuttsingen vad trist.


10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?
“Kul att äntligen ses, jag har hört så mycket om dig!”

Nu ska jag tydligen skicka vidare den här utmaningen till ett gäng bloggare och då kan jag passa på att utmana några som jag tycker förtjänar en titt. Dessa bloggar är nya bekantskaper som alla har ”det där lilla extra”:

Mokkasin
Ingen vanlig dag

Hannas Virrvarr
Engelska villan

Kram Anna

7 kommentarer:

  1. ....tror ändå att fotvårdare på äldreboende slår busschaffisjobbet.
    Fy pyton för svampiga,illaluktande fötter...
    Tack för kommentaren på min blogg. blir alltid lika glad med glömmer att tacka ibland.
    Dumma mej ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden, du är andra som utmanar mig just med dessa frågor så nu ska jag försöka besvara dem :)

    SvaraRadera
  3. För mig som har drömjobbet skådespelerska så känner jag igen frågorna från "Inside the actor's studio", ett fantastiskt intervjuprogram som går på kanal 9 där amerikanska skådespelare intervjuas om sitt yrke. Rekommenderas! Tack för bildkommentarerna! Du är min enda läsare! =) Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har framkallat tavlan på Fuji, passade även på att framkalla kort på barnen :)

    Härlig läsning ovan!

    SvaraRadera
  5. Tack för utmaningen och snälla ord =)
    Men gulp, nu fick jag prestationsångest att svara sådär extra klokt och spirituellt ;))
    Jag få nog lov att återkomma, nu ska här tänkas ;)) Skoja bara, jag måste göra klart min hatsysselsättning först (jaaa, du gissar rätt,,, bokföring) som inte har någon ände.

    Alltså... busschaufför vore rena drömmen om jag fick jobb som revisor.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Tack för att du tänkte på mig! Kul.

    Jag har svarat på utmaningen - var så trött igår kväll när jag skrev så jag glömde meddela dig det :)

    Trevlig helg!
    Kram/Kristina

    SvaraRadera
  7. Kul att få veta lite emr om dig.
    Kram J

    SvaraRadera