söndag 24 oktober 2010

Söndagsbilden #42



Bilder från dagen då hösten var högst närvarande. Men kalla fingrar fikade vi utomhus. Den kalla plastmuggen blev aningen ljummen av det varma kaffet. Vi åt snabbt, njöt snabbt för att sedan kunna stoppa tillbaka de frusna fingrarna, in i vanten. Ester jublade när ankorna flaxade efter hennes små brödbitar som hon klumpigt kastade en liten bit framför sin egen fot. Inte förrän hon tagit ett steg bakåt vågade de sig fram. Mera! Mera!


(P.O.P. overall fån Rackarungar)

Snart är det vitt av frost, grusigt i vägkanterna och kalt från lövens fall. Ni har väl memorerat hur fin och fulländad hösten ändå är?

Ut med er nu. Seså. ut. Ut. Ut. Ut i hösten och ha en riktigt härlig söndag.

Fler söndagsbilder hittar ni som vanligt i Fabriken.
Kram Anna
Förresten har jag sagt att jag bli hur glad jag blir för alla kommenterar?
Nä-hä! Inte det?
Det blir jag, mega-bauta-glad!! Y

9 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt! Vi var också ut på utflykt igår och skulle fika utomhus men det blåste så kallt att man nästan tappade näsan. Det var snabbt överstökat med den fikan ;)

    SvaraRadera
  2. ohhh vilken fin blogg, dagens bilder är helt ljuvliga!!
    må gott, varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Ja hösten kan vara ljuvlig och du har fångat den när den är som bäst.

    Tack för fint inlägg!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Och jag håller med - hösten ÄR härlig!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Vad fina, Anna! Hur gör man för att lägga bilderna så? Det blir mycket finare än att bara lägga dem efter varandra. Stor kram S

    SvaraRadera
  6. Fiiina bilder, hoppas att det torkar upp snart så man hinner njuta lite mer av alla höstfärger innan vintern kommer tillbaka, visst?

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder! Ser ut som det var ett betydligt mysigare väder än vad det varit idag... hjälp var mycket regn som kommit! :-)

    Ha en bra söndagkväll (det lilla som är kvar av den)!

    SvaraRadera
  8. Hallå hallå!
    Vilka härliga bilder, de ser sådär 70-taliga ut tycker jag :) Häftigt!
    Tack för dina urgulliga ord i samband med utmaningen! :) Jag är lite dålig på sånt där, men jag ska göra mitt bästa :)
    Hoppas du får en fin vecka.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Ser alldelse underbart ut och vilka bilder, så snyggt! Här gick det inte att gå utanför dörren igår så hösten avnjöts på IKEA:)
    Kram Cecilia
    www.alwin.blogg.se

    SvaraRadera