tisdag 19 oktober 2010

Tisdagstema: Kuddar


Hos oss bor det många kuddar. Jag har svårt att värja mig. Min gensammansättning har inte utvecklat någon immunitet mot kuddar. De talar till mig. De säger; ”Anna, köp mig, köp mig. Jag skulle trivas i ditt hem där det finns så många kudd-kompisar!”

Ibland lyckas jag motstå frestelsen, men oftast inte.

Just nu har jag hang-up på kuddar med djurmotiv, Oddbirds motiv är fantastiska.

Sen vill jag fylla Esters säng med kuddar från Rice. Kuddbroschen känns som en av de där skojiga och väldigt, väldigt nödvändiga prylarna som man har svårt att leva utan. Hur levde vi egentligen innan dessa dekorativa fenomen fanns? Jag minns inte... Ovan 2-brosch kommer just från Rice.

Ni gissar rätt, det är kuddtema i Fabriken.

9 kommentarer:

  1. Haha, känner igen mig. Inte lätt att gå förbi en kudde utan att få med sig minst en hem. :)

    SvaraRadera
  2. Vi är många som älskar kuddar. Oddbirds är bra mysiga :)) LiseLotte

    SvaraRadera
  3. Så fin kudden är från Rice. Jag har ju en förkärlek till siffror och bokstäver.
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig;)
    Många fina kuddar du visar.
    Bordet du undrade över har jag fixat
    till själv genom måla en bobin(loppisfynd) och sen använt en stor bricka.

    Kram C

    SvaraRadera
  5. Det ser så smakfullt fint ut där i soffan!
    Sedan kommer "karamellerna" till kuddar som man blir glad av.

    Anna, tack för dina goa kommentar, den gjorde mej glad. Kram Lissen

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga dimmiga färger på kuddarna i soffan.
    Oddbirds har jag just upptäckt. Kul design!

    Kram, Carina (som försökte mixa ner broccoli i potatismoset idag men 5 åringen gick inte på det)

    SvaraRadera
  7. Jag gillar också kuddar, de är så väldigt mysiga!

    SvaraRadera
  8. Kuddar är livsnödvändigt
    så är det bara!
    Rice är ju väldans fint och Oddbirds me..
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder och kuddar!!Man kan aldrig få för många :-)

    kram anna

    SvaraRadera