onsdag 6 oktober 2010

Ner i kalasträsket


Jag planerar kalas. Jag har totalt tappat det. Saker och ting har gått överstyr. Idag handlade jag på Panduro för 450 kr. Igår kväll satt jag och klistrade och klippte och sydde och nålade tills klockan blev ja, ni förstår… överstyr är det enda rätta ordet. Vilse i kalasträsket, i den djupt kommersiella djungeln som får den mest kontrollerade kvinna (jag) att tappa greppet.

Fick ett underbart tips om sidan http://www.lovely-party.com/ som kanske fick den redan överfulla bägaren att totalt rinna över (tack ändå duktiga Sofia på Mokkasin) Sen har vi ju DIY-gudinnan Martha Steward och den mest fantastiska sötsakbloggen Call-me-cupcake . Ljuvaste bakverk, kan ni inte bara baka er själva och stå i givakt hos mig på lördag. Jag vill ha er, så gärna.

Förväntningar förblir lika höga som Elin Klings klackar och en sak är säker, för att överhuvudtaget uppnå hälften av mina pompösa planer kommer det inte att finnas någon tid för sömn de kommande dygnen. Så jag hinner inte sitta här och skriva… Nu måste jag sätta igång. Ugnen är varm. Jag är redo. Tre dagar kvar…

4 kommentarer:

  1. och vi längtar efter att få ta del av dessa underbara bakverk. Och Anna... Även om bakverken totalt faller ihop så är det innehållet som räknas. Allt smör&socker :)! Ring om du behöver hjälp. Kram Karin.

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag är nog precis tvärtom när det gäller kalas. Sonen har kalas på fredag kväll för sju kompisar och förberdelserna här är lika med noll just nu. Det blir tacos, film och popcorn. Och det - ordnar sig nog :) Heja dig!

    SvaraRadera
  3. HO HO va roligt att läsa, inte lika roligt att uppleva förstår jag. Dra ner en liten växel då så ordnar det sig kanske ;)) LiseLotte

    SvaraRadera
  4. Å, låter härligt! Vi hade gärna kommit och firat men vi får ses en annan dag istället. Kul att träffa E+N i helgen!
    Kram Sussa

    SvaraRadera