måndag 18 oktober 2010

Så här lurar jag mitt barn


Av någon anledning tar man efter sina föräldrar. På gott och ont. I smått och i stort. Jag har exakt samma placering i kylskåpet nu som under hela min uppväxt. Det är precis som om äggen måste stå på just den där hyllan.

Och så här lurar jag mitt barn. Jag kan se rubrikerna på löpsedeln. Ja, jag lurar faktiskt min lilla, oförstående, söta unge. Jag finriver morötter i pannkakssmeten. Så blev jag lurad som liten och nu fortsätter jag i samma fotspår. Det blir ju ofta så.

Fast lurgrejerna var mycket värre när jag var liten. Min mamma lurade mig att russin och nötter var lördagsgodis. Inte så lite fräckt!

2 kommentarer:

  1. AS-Fräckt asså!! ;))
    Inte av dig förståss, tänkte närmast på lördagsgodiset ;)

    Då ska du veta vad jag lurar i mina barn,
    då är morötter en baggis :)
    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Precis så ska man göra om man är en bra moder.
    :)) LiseLotte

    SvaraRadera