fredag 8 oktober 2010

Gyllene tider


Vi har fått njuta av Blossas årgångsglögg med vackert utformade flaskor sedan 2003. Smakerna pomerans, vinteräpple, hjortron, lingon & enbär, havtorn & kanel, blåbär och förra året; clementin har väckt stort intresse och blivit en sk snackis. Jag tycker att den vita flaskan med silvertext (lingon & enbär från -06) var absolut finast.

Smaken då? Jag brukar alltid föredra Blossas vanliga vinglögg, men försöker alltid köpa hem ett par flaskor årgångsglögg. Igår fick jag napp på Systembolaget. Så skynda! Det är en perfekt present, speciellt om de blir svåra att få tag på.

Att guld är gigantiskt stort den här säsongen har väl ingen missat. Guld verkar vara det nya svarta? Årets guldflarra från Blossa smakar saffran och det ska bli intressant att se om den skär sig, eller gifter sig med lussekatterna.

3 kommentarer:

  1. Jag springer dit idag, tidig lunch hi hi :)) LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    Är inte så förtjust i saffran, men gillar flaskorna.
    Ha en nice helg.
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Jag var lite rädd att det skulle skära ig men jag tror de kommer bli en bra kombo.
    Kram kram

    SvaraRadera