måndag 16 maj 2011

Att baka kanelbullar eller inte


Jag har en kanelbulle-tokig kompis. Så jag bestämde mig för att baka lite. Eller inte. Snarare sy. Men kan ju inte komma tomhänt på besök. Jag köpte sammet och sydde kanelbullar. Av bara farten knåpade jag ihop några dammsugare (eller punschrullar, som jag föredrar). Helt plötsligt uppenbarade sig en förståelse för alla som stickar framför tv:n. Det kändes otroligt produktivt och tillfredsställande att stoppa kanelbulle-tarmar i tv-soffan. För att inte tala om att sy på pärlsocker.

I har väl inte missat sommaren samarbete mellan Delicato och Triumfglass med smakerna dammsugare och delicatoboll. Värt att testa.

Uppdatering: Stavning är A och O, så jag ber om ursäkt för min tokiga stavning på dam-sugare. Alltså sådana som suger damm inte damer!

9 kommentarer:

  1. Hjälp så sugen på dammsugare jag blev nu. Får akta mig för dem, rena dynamiten för min hy..
    Oj, så gulliga bullar du sytt, en sån fin present!

    Må så jättegott!

    SvaraRadera
  2. Men jösses vad verkliga dom ser ut :) Blir ju jättesugen. Kikar in och önskar dig en fin vecka kramar från Maria

    SvaraRadera
  3. Så himla fina!! Att sy såna där har stått på min Att göra-lista länge men jag har inte kommit till skott ännu. Snart så... :-)

    SvaraRadera
  4. Nix , har inte missat det samarbetet. Men jag vill minnas att hallon och saltlakrits också fanns som en nyhet.Jag bakade ett berg vanliga bullar i söndags , och nu kan man där hemma följa spåret av pärlsocker från frysen till micron!De problemet slipper man öm man syr fast pärlsockret!

    SvaraRadera
  5. OMG, Anna, du får hon med håret i Äntligen hemma att framstå som en fantasilös tummen-mitt-i-handen-person. Fick du fler timmar per dygn i julklapp? Piffig och fiffig är du hur som helst och omtänksam. Fast brevskrivare...jag vet inte... =) Kram

    SvaraRadera
  6. TACK TACK för din kommentar hos mig idag, den fick mig att le stort och brett, så söt!!

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bullar!!! Och du som kallar mig för super-women, vad är då inte detta!! ;)

    Fick du ta med hemifrån eller har ditt lilla charmtroll också en uppsättning? Jag bara ser framför mig hur fina de skulle vara till den lilla servisen!

    SvaraRadera
  8. Men herre gud så fina! Duktiga du! Vilka saft- och bullkalas det kan bli nu då :)

    Kram /Kristina

    SvaraRadera
  9. Så fina bullar du gjorde, jag snålade och sydde av pappis ostretchiga shorts. Dom var inte alls någon njutning att korvstoppa!

    Till slut tröttnade jag, satte mig vid datorn, och klickade ner alla bakverk från Bombadill jag tyckte mina barn skulle ha, i kundkorgen. Sen kollade jag den netta summan av 900 kr. Stängde ned firefox och återgick till att korvstoppa shortsbullarna :)

    Så här blev det:
    http://www.knaada.com/2010/11/virkade-bakverk-leksak-muffin/

    Och förresten, på festen, se bara till att båda skinkorna hänger utanför klänningen så är du klockrent Gaga!

    SvaraRadera