onsdag 11 maj 2011

Min lilla Märta



- Idag har du namnsdag, lilla Märta!
- Nää, det kan du ha!
Sedan när blev min 2,5-ånging pubertal?

Idag frågade hon en mamma på dagis om hon hade en bebis i magen. Röd i ansiktet räddade jag blixtsnabbt den pinsamma situationen med;
- Oojojoj, värsta bebis-intresset nu. Hon frågar alla nu.
- Det gör jag inte, säger Ester högt och tydligt.

Min lilla Ester Maria Märta, vi firar med något alldeles speciellt i kväll. Korv kanske.
Grattis till alla som heter Märta och har namnsdag idag. Ett av alla mina många favorit-namn.

8 kommentarer:

  1. Haha underbart, dom är så härliga i just den åldern- min Viktor är snart 3 år och man får höra det ena och det andra.
    Härliga OCH ärliga haha :)

    SvaraRadera
  2. Haha, så söt och så... "verbal" :)

    Jag tycker skitiga och "verbala" ungar är det bästa som finns, och att dom heter Märta är ett stort plus det också!

    Tack för vänliga ord idag :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilla sötnosen! Frågar Lily när vagnen åker förbi, vem som oxå gillar dom...Ester, svarar hon med säkerhet i rösten. Kram

    SvaraRadera
  4. Haha.. Kaxig liten tös! :) //Petronella

    SvaraRadera
  5. Ska bli härligt att snacka lite med henne om en månad. Kramar

    SvaraRadera
  6. Ska bli kul att snacka lite med henne om en månad. Kramar

    SvaraRadera
  7. Märta heter min lilla farmor, snart 89 år. En riktig pingla har hon alltid varit och envisare än synden :) Är så kul att det finns massa små Märtor nu.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Hittade precis in hit och gud vad jag skrattade åt din lilla tjejs kommentarer :-D Har en 4,5-åring och en 1,5-åring. Stora tjejen har alltid varit som ett litet ljus men jisses, det är ett helt annat temperament på den unga lilla damen :-o Kan tänka mig att just sådana här härliga kommentarer komemr trilla ur henne snart ;-)

    SvaraRadera